paard bijt tijdens rijden tips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aeolusnr1

Re: paard bijt tijdens rijden tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:54

Niet meer zelf verder proberen, jij maakt dat dit gebeurd.
Zoek goede les en goede begeleiding.
paard treft echt geen schuld.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:51

Ik schrik eigenlijk een beetje van je antwoorden TS. Het klinkt niet alsof je veel ervaring hebt met op de juiste manier paarden beleren. Ik zou niet meer zelf aanrommelen maar alleen nog met professionele hulp. Of, het paard het eerste begin door iemand anders laten aanleren en daarna onder begeleiding verder.

Sommige ijslanders laten nauwelijks 'emotie' zien, tot het ze teveel is, en dan ontploffen ze. Het is aan degene die ze beleerd om dit te zien en te voorkomen! Het is logisch dat hij niet raar doet met zadel en zonder ruiter, pas met het ruitergewicht zal het zadel echt in de weg zitten. Natuurlijk is hij braaf of braver met iemand ernaast, daar haalt hij steun uit! Zonder moet hij het ineens allemaal zelf bedenken, en als hij dan ook nog is niet 1 rondje hetzelfde doet weet hij niet wat hij kan verwachten en loopt het emmertje over. Moeilijk te zeggen natuurlijk zonder jullie te kennen, maar dat is wat ik proef uit het verhaal. Beleren is niet zomaar iets, je legt de basis voor de rest van zijn leven, en dit is een beroerd begin! Denk er niet te lichtzinnig over.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:55

wofy schreef:
De eigenaar is hiervan op de hoogte. ik rij geen 1 piste rondje hetzelfde werk veel met balkes ertussen natuurlijk nog wel, tempowisselingen kegels veel oefeningen. aan zijn rug denk ik persoonlijk niet omdat hij de eerste x-aantal minuten echt braaf is enzo. Ik denk echt vanuit protest ofzo.

Dit doe je allemaal bij t inrijden van een paard?
Laatst bijgewerkt door Wolkje op 25-10-16 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:14

Ik begrijp eigenlijk niet hoe die het klaar krijgt om uberhaupt nog naar je voet te geraken met die neus als je het weet? Dan begin je toch met dat te voor komen....

Ik zou beginnen met uit te sluiten dat ie geen pijn heeft. Als het inderdaad pure rottigheid is vrees ik dat ie een schop zou krijgen zodra ie beet. Paard lief; ik lief, paard stout, ik stouter. :) Maar dan moet je wel 100% zeker zijn dat hij geen pijn heeft. Niet in de rug, niet van het zadel, niet in de hals en niet in de mond van het bit (tandjes al na gekeken?)

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:19

Wolkje schreef:
wofy schreef:
De eigenaar is hiervan op de hoogte. ik rij geen 1 piste rondje hetzelfde werk veel met balkes ertussen natuurlijk nog wel, tempowisselingen kegels veel oefeningen. aan zijn rug denk ik persoonlijk niet omdat hij de eerste x-aantal minuten echt braaf is enzo. Ik denk echt vanuit protest ofzo.

Dit doe je bij t inrijden van een paard?

Dit is inderdaad veel te veel en veel te lastig voor een paard dat nog ingereden moet worden.. begin eerst maar eens met het gaspedaal en de rem

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:51

Klinkt alsof hij je been nog niet accepteert. Ken wel meer paarden die dan ff je voeten gaan onderzoeken, gelukkig zonder bokken. Probeer je eens bewust er van de blijven wat je benen doen. Maar voor een paar keer erop is 15 minuten ook wel een beetje max.