Zodra ik de teugels korter pak dan...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Re: Zodra ik de teugels korter pak dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:35

Ik zou nog lichter gaan dan, echt een kunststof bitje of bitje met leer rond :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 21:43

Oke ik ga eens overleggen met mijn ouders

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 23:15

Ik zou eerder kijken naar een bustrens eigenlijk. Die is wat minder beweeglijk in de mond, ligt net wat stiller en anders aangesloten. In mijn ervaring vinden paarden die er graag achter kruipen of wat bang zijn dat vaak fijner dan een watertrens.

Hippe_Hannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 23:23

Citaat:
Mij is altijd geleerd dat ik iets van gewicht in mijn handen moet hebben. Zo ong 1 kg. Op het moment dat mijn pony achter de teugel loopt heb ik niks meer in mijn handen.

Een KILO!! Daar schrik ik echt even van, dat is veell!!! Daar zouden mijn paarden ook achter de loodlijn van gaan lopen.

Zelf dacht ik altijd van 200 gram, maar ik heb een keer een centered riding instructrice gesproken, en die heeft me laten voelen hoe het ook kan. Daar kwam ik voor mijn gevoel op 50 gram uit. Een constante 50 gram, heel moeilijk, maar wel heel fijn, ook voor je paard. :-)

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:18

Yenni schreef:
Mij is altijd geleerd dat ik iets van gewicht in mijn handen moet hebben. Zo ong 1 kg. Op het moment dat mijn pony achter de teugel loopt heb ik niks meer in mijn handen.

Contact en gewicht zijn 2 hele andere dingen,
1 kilo in je mond voelt niet fijn, ook bij een paard niet,
Snap niet wie dit bedacht heeft, met een hele losse verbinding kun je ook contact hebben met het paard
tenslotte doe je paardrijden vanuit je zit toch, wat wil je dan in de mond zoeken met gewicht???

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:45

Hier heeft juist een wat zwaarder bitje geholpen ipv een hele lichte. Maar goed, het grootste gedeelte moet toch rijtechnisch opgelost worden en dat is hier al heel netjes uitgelegd.
Ik vind het top dat je hiermee bezig bent TS! Succes met het vinden van een nieuwe instructeur.

evaxfanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:59

Van achter naar voor bijdrijven. En ik weet niet of je veel opgericht rijdt of niet maar voorwaarts neerwaarts rijden helpt ook :j

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 20:54

Dee_Es schreef:
Hier heeft juist een wat zwaarder bitje geholpen ipv een hele lichte. Maar goed, het grootste gedeelte moet toch rijtechnisch opgelost worden en dat is hier al heel netjes uitgelegd.
Ik vind het top dat je hiermee bezig bent TS! Succes met het vinden van een nieuwe instructeur.

Dankjewel!