Na lange tijd weer in het zadel, hoe is dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 12:37

Weinig last meer van, soms nog klein beetje, maar dat is alleen bij de volgende dag uit bed komen. Uur later is het alweer over. Maar ik rij nu 2 maand weer, dus het zou ook tijd worden.

Nu nog het overtollig vet er af... 3 kg afgevallen, maar dat mag best wat sneller gaan van mij.

P_AndUnicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 12:58

Daphara schreef:
Weinig last meer van, soms nog klein beetje, maar dat is alleen bij de volgende dag uit bed komen. Uur later is het alweer over. Maar ik rij nu 2 maand weer, dus het zou ook tijd worden.

Nu nog het overtollig vet er af... 3 kg afgevallen, maar dat mag best wat sneller gaan van mij.

Gelukkig!
Ja na 2 maanden moet het idd wel beter gaan.
Das mooi meegenomen als je al 3 kg bent afgevallen!
Daar hoop ik stiekem ook wel op maar ga er ook nog bij joggen om de dag denk ik, ook in de hoop dat het helpt met de spierpijn.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 12:59

Wat moet het allemaal snel van jou zeg!
Als het om een paard gaat, geef je die toch ook de tijd om balans en ritme op te bouwen? En dan nog de spieropbouw, maanden mag dat duren toch? Geniet van wat er is onder het rijden, die verbetering komt daarna vanzelf wel. Veel plezier gewenst.

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:07

Ik kom even volgen.
Heb zelf nu zo'n 3 jaar niet meer gereden.
Maar dinsdag is het weer zo ver!
Dan mag ik beginnen met rijden op mijn verzorgpaardje.
Is er nog niet van gekomen omdat ze wat rust nodig had met insemineren, helaas nogsteeds niet drachtig en daarom mag ze weer bereden worden.
Ben benieuwd hoe het zal gaan!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 14:52

@ josien_m_
Na 2 maanden eindelijk je knieën weer normaal uit elkaar kunnen doen de dag nadat je gereden hebt is op zich niet super snel toch? Mijn "partner" denkt daar net zo over. :P

De rest van de spieren zal langzaam steeds meer getraind worden, ben daar niet bang voor.
Het is alleen prettig dat je normaal kunt gaan staan/zitten, in en uit een auto stappen, traplopen en "de rest" :P , zonder dat je enorm last hebt van zitbotjes en mega spierpijn in je liezen. Als je begrijpt wat ik bedoel...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 14:53

CurlyCoat schreef:
Ik kom even volgen.
Heb zelf nu zo'n 3 jaar niet meer gereden.
Maar dinsdag is het weer zo ver!
Dan mag ik beginnen met rijden op mijn verzorgpaardje.
Is er nog niet van gekomen omdat ze wat rust nodig had met insemineren, helaas nogsteeds niet drachtig en daarom mag ze weer bereden worden.
Ben benieuwd hoe het zal gaan!

Spannend! Ga je ook les nemen?

CurlyCoat

Re: Na lange tijd weer in het zadel, hoe is dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:07

Ja ik wil inderdaad wel weer 1x in de week les gaan nemen als ik een goede instructrice heb gevonden.
Zit alleen te twijfelen of ik gewoon blijf dressuren of over ga naar western les. :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 18:47

CurlyCoat schreef:
Ja ik wil inderdaad wel weer 1x in de week les gaan nemen als ik een goede instructrice heb gevonden.
Zit alleen te twijfelen of ik gewoon blijf dressuren of over ga naar western les. :)

De basis is hetzelfde toch?
Ik heb een klassieke dressuur instructeur die dus niet bezig is met nagevelijkheid, maar gewicht op de achterhand verplaatsen en voorkant verlicht. Verder veel bezig met mijn balans en zit en het recht richten van het paard. Zal ook de basis moeten zijn van Western.

Ben benieuwd wat je kiest en voor beide richtingen kunnen mensen op bokt je vast helpen met een goede istructeur bij jou in de buurt.

CurlyCoat

Re: Na lange tijd weer in het zadel, hoe is dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:51

Vrijdag heb ik eindelijk weer gereden!
Wat een heerlijk gevoel was dat zeg!
Voelde me alleen weer net een beginner, moest weer even het ritme onder de knie krijgen. :')
Hadden jullie daar ook last van toen jullie weer opnieuw het zadel in klommen?

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 09:21

Na diverse stops van oa 20 jaar en nog eentje van 5 jaar ben ik ook weer gestart.
Wat een ellende , ik weet wel hoe het moet, maar heb moeite met de uitvoering,
dat maakt me nijdig .

Conditioneel was het ook lastig ondanks dat ik veel fiets.

Ik heb echt weer van nul moeten opbouwen, gelukkig kreeg ik de gelegenheid daartoe
op een oudere draver die wel lekker op tempo door ging, en door een lesgever die regelmatig even kwam kijken of ik er nog op zat en me voorderest liet doen. Hij kon me daar toch niet bij helpen.

Na het rijden kon ik alleen nog op mijn achterwerk van de trap af ,zoveel spierpijn -O-

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 12:31

Precies dat!
Ik wist inderdaad wel hoe het moest, maar kreeg het niet uitgevoerd.
Maar ach, misschien verwacht ik ook wel te veel van mijzelf. :P

Kwa conditie viel het bij mij erg mee, terwijl ik verder helemaal niet aan sport doe en al jaren geen fiets meer gezien heb.
Maar heb het met het rijden dan ook wel rustig aan gedaan omdat Delight ook weer moet opbouwen.
Die is ook al een tijd niet bereden.
Samen hebben we een hele weg te gaan, maar met veel geduld komen we er wel!

Ik heb besloten dat ik western lessen wil gaan nemen!
Dit omdat Delight zo ook beleerd is en omdat er binnenkort een jaarling hengst op stal komt die western gefokt is.
Ook hem ga ik verzorgen en over een paar jaar mag ik helpen hem in te rijden.
Kan ik eerst lekker lessen nemen met Delight, en dan zullen we aan de slag gaan met meneertje.
Natuurlijk alles onder goede begeleiding!

Nu opzoek naar een goede instructie :D

Edit; Voor de nieuwschierige onder ons (en natuurlijk omdat ik erg enthousiast ben over de nieuwe aanwinst)

Als echt baby paardje:
Afbeelding

En vorige week toen we bij hem zijn kennismaken. <3
Afbeelding

http://i9.photobucket.com/albums/a61/pa ... hiax1i.jpg

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 12:40

Eerst en vooral, super fijn voor je dat je weer aan het rijden bent. Het is normaal dat het na 10 jaar niet zo gaat als 10 jaar geleden maar je zult normaal gezien redelijk snel op je oude niveau zijn. Je kunt ook altijd gaan fitnessen en gericht je paardrijspieren trainen. Daar zijn namelijk speciale programma's voor.

Melanie80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:52

Ja leuk ik ben na 11 jaar ook weer begonnen sinds onze oudste dochter op rijles zit kriebelt het al!
Eerst begin dit jaar, maar de klik tussen de paardjes en mij was er niet, ze waren ook te groen, en nu 3 kinderen rijker vind ik het allemaal wat spannender.

Maar nu sinds 2 weken een bijrijd Fries
En waar ik vroeger altijd spierpijn had is het nu juist minder.

Vroeger begonnen met de inhaal lessen van een vriendin(mocht nooit op paardrijden) daarna van mijn zakgeld elke week ergens rijden, kom je een pony of paard huren voor een uurtje en regelmatig zandhappen daar
Daarna bij een handelaar gereden
En op les waar ik altijd op de jonge paardjes werd gezet en regelmatig in rodeo door de bak ging
Toen ik ging samen wonen nog even op les geweest, maar toch uiteindelijk gestopt in 2005
En nu dus weer begonnen!
Heerlijk! Super leuk paardje en als het goed is gaan we ook nog samen lessen.
Helemaal zin in!
Maar inderdaad wat voel je je eerst weer knullig op een paard als je een tijd niet gereden hebt!