Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Piekosjj schreef:Cowgirl schreef:Paard bij mij op stal is 31 en die ziet er in verhouding beter uit dan jou paard.
Ik vind dit een ontzettende lage en neerhalende reactie voor TS. Sommige paarden zijn nou eenmaal sneller 'oud' dan anderen. Oude paarden veranderen kunnen zo ontzettend snel vermageren en oud worden, maar ook zeker nog goed weer aankomen. Ja, mijn pony van 28 ziet er ook beter uit maar heeft er 3 jaar geleden slechter uit gezien dan Oreo. Zegt dus helemaal niks.
Zoals al meerdere keren is gezegd; laat even een dierenarts langskomen voor een algemeen onderzoek en tips qua voeding. Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar hoeveel hooi krijgt hij?
Als de dierenarts komt, laat dan in het bloed kijken voor Cushings/PPID. Dit is een ziekte waarbij een bepaald hormoon te veel word geproduceerd waardoor veel paarden (oa mijn pony) erg sloom worden en ook moeilijk aankomen. Na de diagnose is mijn pony is lichamelijk en mentaal er 15 jaar jonger geworden door heel simpel 1 pilletje medicatie per dag.
Succes!
Kimmie25501 schreef:Bedankt!
Pulp doet uiteindelijk meer slecht dan goed. Het is echt niet goed voor paarden. Daar zijn verschillende meningen over, maar dit is de mijne. Ik zal eens een keer op de zak kijken, maar hij vindt het wel erg lekker. Oreo krijgt inderdaad ook supplementen voor zijn gewrichten.
J00P, dat zal ik inderdaad gaan doen. Ik heb alleen nog geen veearts. Weet iemand toevallig een goede veearts in omgeving Breda?Durf te vragen haha
Amigo_stan schreef:pleiada schreef:Weet je zeker dat je paard 20 is en niet ouder toevallig?Ik zie een oud paard met pijn en nul energie om ook nog eens een keertje met jou op zijn rug rond te gaan lopen..
Dat wou ik niet zeggen maar dacht het wel. Kun je zoiets niet uit laten lezen uit een chip ofzo?
abc schreef:Wat mij gelijk opvalt is dat de bespiering aan de schoft helemaal weg is, even zonder ermee rekening te houden dat hij voor de rest ook te mager is. Mogelijk heeft hij spieratrofie omdat het zadel niet meer goed past? Als een zadel knelt, schuift, voor- of achterover helt, over de schouderbladen komt te zitten, dan heeft hij pijn als hij er met jou bovenop mee moet lopen en wil hij natuurlijk niet vooruit. Ik zou er eens een goede zadelpasser naar laten kijken. Doordat je paard vermagerd is, is ook zijn vorm veranderd en moet het zadel mee aangepast worden.
En voor de rest zoals hierboven al gezegd wordt: bloed laten nakijken en bijvoeren.
Hij kan ook ergens een blokkade hebben in zijn wervelkolom, wat de chiropractor dan weer kan verhelpen. Het kan vanalles zijn. Ik hoop dat je snel de oorzaak vind en wie weet hoe hij nog opknapt.
Kimmie25501 schreef:Hier een foto van vandaag. Ik moet wel zeggen dat hij op de foto magerder lijkt dan hij in werkelijkheid is.[ [url=m/aWYUAN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kimmie25501 schreef:Babootje, daar heb ik inderdaad al vaker van gehoord. Waar kan ik die maisolie kopen? Gewoon in de supermarkt?
Kimmie25501 schreef:Ik ben nu trouwens bezig om een afspraak te maken voor een bloedtest.