Hilary schreef:Ik denk dat het scheelt als de hindernissen anders staan. Ik ben begonnen met een hindernis op de lijn A-E; die kun je op verschillende manieren aanrijden (korte aanloop, lange aanloop, volte in de aanloop) en weer uitrijden (volte na de sprong, na de sprong naar de hoefslag rijden en door over de hoefslag, na de hoefslag iets eerder wenden en zo op de binnenhoefslag komen). Op de binnenhoefslag stond de volgende hindernis; die kon je dus optioneel wel of niet rijden. Zit je na de eerste hindernis goed, heb je je paard goed onder controle en heb je er vertrouwen in, dan spring je ook de 2e hindernis. Voel je je niet zeker genoeg, dan heb je nog twee opties om om die hindernis heen te rijden. Eventueel kun je 'm met een extra volte alsnog aanrijden, dan heb je meer voorbereidingstijd.
Ja zo ken ik het ook, maar zo heeft de eigenaresse het altijd staan, ook ivm de afstand tussen die 2 sprongen in. Maar ik neem het gewoon mee en probeer het op deze manier! De volgende keer leg ik er ook een balk voor zodat het wat beter gaat met inspringen.