Onregelmatige stap

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:45

bigone schreef:
Equiime schreef:
Een handelstal, maar eentje die we heel goed kennen. Ik denk niet dat hij pijn heeft want waarom zou hij het dan alleen in de stap doen en in de draf en galop wel goed lopen? Heeft L gelopen, zeggen ze. Maar we hebben naar de KNHS gebeld en daar is hij een paar keer B gestart

Paard is onder het zadel kreupel dus niet goed, en zo snel kan het niet van je zadel komen, laat je da er goed naar kijken en heb je ook maar 1 % twijfel, niet doen!!

absoluut Niet waar. Het kan absoluut aan het zadel liggen, als deze een spierof zenuw bekneld loopt het paard kreupel. Dat is in stap vaak beter te zien dan in draf of galop omdat ze in die gangen het zadel iets scheef kunnen gooien en dus de pijn ontlopen.

BigOne

Re: Onregelmatige stap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 23:16

Mocht het aan het zadel liggen dan merk je dat heel snel, een pony wil nog wel eens braaf blijven maar een paard laat heel snel merken dat er iets pijn doet.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 23:21

Dat ligt niet aan paard of pony hoor :=. Dat ligt aan vertrouwen, karakter en pijngrens.
Zat paarden (en pony's) die zich kapot laten rijden met een verkeerd zadel ;).
Zinnig is het wel om dus te testen of het het zadel, de ruiter, of een medisch probleem is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:48

Equiime schreef:
Ik heb nu een paard op proef, nou is er iets raars: dit paard loop onregelmatig in de stap (kort-lang) maar in de draf en galop loopt hij helemaal super. Wat kan dit zijn en hoe is dit op te lossen?

heel jammer zo'n technische fout bij een paard, dat is heel lastig om op te lossen,
gymnastiseren, voorwaarts en zonder hulpmiddelen eerst weer het paard zelf te laten proberen om de spieren/ spierweefsel aan te pakken om te verbeteren, het moet weer een atleet kunnen worden

komt vaak voor bij paarden die te veel op een hand zijn gereden waardoor een kant kortere spieren zijn die minderver kunnen rekken.

doe het even zo want ik wil eigenlijk niet aan de discussie meedoen over zadels ect., je kunt het alleen rijtechnisch oplossen, spreek uit eigen ervaring

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:54

Wat ik er zo uit lees is het paard ontzettend scheef, daar kun je ook "teugelkreupelheid" uit zien voortkomen.
Te meer daar het alleen OHZ blijkt te zijn.
Dan is rechtrichtende arbeid de aangewezen weg om te bekijken of het daardoor verbetert.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:25

Dierenarts al geweest ts?

A_Einstein4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:40

Kan ook een vorm van spanning zijn, ons paard heeft dat ook, meestal op wedstrijd. Gaat hij kort lopen aan 1 kant.

Kiki1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:11

Wanneer het paard in orde is kan dit telgang (gevolg van vasthouden van de rug) zijn of idd teugelkreupelheid. Wanneer het paard echter teugelkreupel is zou ik denken dat je dit ook in de draf zou moeten terugzien...? De stap is heel moeilijk om aan te werken bij een paard, ik persoonlijk zou het paard niet aankopen..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:18

Hoe je dat oplost??
Door het dier niet te kopen.. :n
Als je iets koopt moet het goed zijn.. dus zo ook je paard.

Tuurlijk kan het iets simpels zijn, maar dat weet je niet.
Laat de verkoper eerst zorgen dat het dier in orde is, dan kan je hem evt alsnog kopen.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:15

Hier ook een paard die dat doet. Door spanning en scheefheid!
Rijtechnisch op te lossen. Mijn paard heeft het niet zo vaak meer.