Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Estera schreef:Waarom een slof teugel niet Myca?
RianneEnzo schreef:Is misschien de noodrem wat voor je? Zodra jij je ongemakkelijk gaat voelen doe je zijn hoofd naar je tenen en in die positie hou je hem totdat je zelf denkt dat het wel weer goed gaat en je rechtuit wilt gaan. Met hulpteugels heb ik geen ervaring dus daar kan ik niet mee helpen haha.
Pistasche schreef:Heftige reacties komen er voorbij zegBasis niet goed, doorrijden niet goed... Nou nou, knap beoordeeld voor een paard dat je nog nooit in het echt gezien hebt.
Moeilijk te beoordelen situatie maar mijn eerste hulpteugel zou ook een slof zijn. Hiermee kan je net even doorpakken op zo'n moment en zo te horen is het brutaliteit van je paard dus heb je ook groot gelijk dat je dit even doet. Ik heb ook zo'n paardje gereden, twee maanden met slof gereden en het was klaar. Ze had weer respect voor mijn hand waardoor je beide een stuk meer ontspannen kan zijn.
Sclimpre schreef:Het lijkt wel wat op puberstreken. Fijn dat jouw paard in 99% van de gevallen braaf is. Maar ook voor die laatste % zou je op hem moeten kunnen rekenen. Als je dat op zijn beloop laat wordt de 1% misschien 2%, en dan 3... Dus ik denk dat het nu het moment is om dit aan te pakken. Als hij later zijn zin doordrijft op een kritiek moment, bv in het verkeer heb je echt wel een probleem.
Als het komt omdat hij jouw vraag niet begrijpt is het natuurlijk wat anders. Maar uit jouw verhaal begrijp ik dat dat niet het probleem is.
Sclimpre schreef:Fijn dat jouw paard in 99% van de gevallen braaf is. Maar ook voor die laatste % zou je op hem moeten kunnen rekenen. Als je dat op zijn beloop laat wordt de 1% misschien 2%, en dan 3... Dus ik denk dat het nu het moment is om dit aan te pakken. Als hij later zijn zin doordrijft op een kritiek moment, bv in het verkeer heb je echt wel een probleem