Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Amanda schreef:En bewegen is ook echt nodig. Beginnen met lange stukken net boven tempo stappen. Liefst buiten, tussen 1 en 2 uur, 4x per week. Dit een week of 2 doen en dan steeds een stukje draf erbij pakken. Intervaltraining gaan doen. 5 minuten stappen, 1/2 minuut draf. En dat uit gaan bouwen. Dit kost wel tijd, reken maar een paar maanden.
Azmay schreef:Wat ik op dat laatste filmpje zie is een stijf paard met iemand erop die scheef zit. Daarnaast is de ruimte veel te klein om te rijden, laat staan om er zon sprong in te hebben staan.
Ik zie totaal geen zenuwachtig paard, paardje kijkt gewoon vrolijk rond en is gewoon aan het klooien. Mogelijk kent het de betekenis van de hulpen niet goed en loopt het daarom door de teugel heen bijvoorbeeld.
Art_Ificious schreef:Ik kan aan de teugel trekken zo hard ik wil om haar te sturen, ze luisterd er niet naar. Beenhulpen werken net zo min.
Ze reageert ook niet op druk tegen de buik bij poetsen bijvoorbeeld om haar te doen opschuiven.
Art_Ificious schreef:Ik kan aan de teugel trekken zo hard ik wil om haar te sturen, ze luisterd er niet naar. Beenhulpen werken net zo min.
Ze reageert ook niet op druk tegen de buik bij poetsen bijvoorbeeld om haar te doen opschuiven.
Volgende keer film ik het opzadelen ook. Dat is ook altijd een gevecht tussen haar en mij.