Beugels ongelijk?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jannekesc

Re: Beugels ongelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:22

Ik heb hier ook vaak last van! Ik laat het dan maar gewoon zo..

E4D

Re: Beugels ongelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 23:55

Ik heb hier een hele tijd last van gehad, instructrice zei dat ik waarschijnlijk iets scheef in mijn lijf was maar kon haar vinger er niet precies op leggen en dus ook niet verder helpen.
Uiteindelijk ben ik naar een girotractor gegaan en deze constateerde dat mijn heupen/bekken tegen elkaar in gedraaid waren, hierdoor had ik dus een verschil in beenlengte ontwikkeld terwijl mijn lijf in feite " symmetrisch" gebouwd was. Mijn instructrice zag hierna ook echt verschil, het was wel even wennen met rijden.
Osteopaat schijnt ook erg goed te zijn en gaat nog dieper dan een girotractor.

Hoop dat je er wat aan hebt, succes!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:39

Waarschijnlijk is je paard gewoon scheef en gooit hij het zadel naar 1 kant. (door een sterke en slappere spier) Daarom nooit je beugels ongelijk afstellen altijd gelijk houden, juist dan kun je de scheefheid goed voelen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:13

E4D schreef:
Ik heb hier een hele tijd last van gehad, instructrice zei dat ik waarschijnlijk iets scheef in mijn lijf was maar kon haar vinger er niet precies op leggen en dus ook niet verder helpen.
Uiteindelijk ben ik naar een girotractor gegaan en deze constateerde dat mijn heupen/bekken tegen elkaar in gedraaid waren, hierdoor had ik dus een verschil in beenlengte ontwikkeld terwijl mijn lijf in feite " symmetrisch" gebouwd was. Mijn instructrice zag hierna ook echt verschil, het was wel even wennen met rijden.
Osteopaat schijnt ook erg goed te zijn en gaat nog dieper dan een girotractor.

Hoop dat je er wat aan hebt, succes!

Chiropractor! :P