Paard gaat op de rem bij aanspringen in galop

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Paard gaat op de rem bij aanspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:52

Als ze aan willen galopperen, moeten de spieren met name in de lendenen een beetje oprekken. Het kan zijn dat daar toch een probleem zit. Een soort stijfheid of zo.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:52

rianca1 schreef:
ze doet dit ook aan de long.

Bovenaan het topic zeg je dat grondwerken en longe wel goed gaan, en hier zeg je dat ze het ook aan de longe doet? Wat is het nou? Wil ze wel of niet in galop aan de longe? En als je haar onbelast en helemaal los in de wei/paddock/bak met een longeerzweep even opjaagt, wil ze dan wel in galop? En hoe doet ze dat dan? Want als het paard ook onbelast of aan de longe moeite heeft met galop, dan is er medisch iets aan de hand. En moet je eerst daarnaar op zoek.

rianca1 schreef:
ik heb les 2x per week ze is meestal tussen door naar een profesinal maar ook daar doet ze dit.. daar hebben ze veel aan geprobeert ze zijn nu zo ver dan maar met de zweep n mep geven.. maar zo nu en dan geeft ze vliegles weg aan hun

Ik heb het niet over “tussendoor een keer naar een professional”. Ik heb het over: paard opladen, elders op stal zetten en daar 1-2 maanden laten staan. En dan een goede professional. Met alle respect, wat jij beschrijft klinkt niet als een goede prof.
Ik bedoel iemand die kan voelen of het paard gewoon onwillig is, en daar doorheen kan en durft te rijden, of dat het paard medisch een probleem heeft. En ja, dat kost een paar centen, maar soms kan je het gewoon niet zelf. En een gebroken been/nek/rug kost altijd meer. En indien de prof een medisch probleem vermoedt, krijg jij binnen 2 weken telefoon dat je het dier weer moet komen halen en moet laten nakijken.

En dan weet je een stuk meer dan nu.

Edit:typo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:22

Ik sluit me aan bij mijn voorganger. Met als aanvulling: Sluit bij staken, problemen met galopperen en vliegles ook kissing spines niet uit.

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:57

Rijd je ook wel eens buiten samen met een ander paard? Hoe doet je paard dat?
En een andere instructeur? Als het geen medisch probleem is, lijkt het me sterk dat er niks aan te doen is.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:05

Er is met zo weinig info niet heel veel over te zeggen, maar heeft ze dit altijd al gedaan?
Sommige merries zijn erg gevoelig als je ze met 2 benen tegelijk drijft, ik heb er ook zo één.
Als ik voel dat ze het niet gaat doen maak ik juist zelf een overgang terug en weer snel weg, zodat ze niet weet wat er komen gaat en haar aandacht bij mij blijft ipv bij haar tegenreactie.
Mijn hulp voor de galop is dan ook, buitenbeen iets terug en mijn zit openen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:46

Jammer dat je niet meer informatie geeft.
Ook per pb niet reageert.

janiekhm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:50

Ik ken het, dit heeft een paard van mij ook ooit gedaan. Wanneer ze het doen moet je ze gelijk een best klap geven met je been of zweep. Het belangrijkste is dat ze moeten doen wat jij wil en dat ze niet haar eigen regeltjes gaat bedenken want jij bent zelf de baas

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:52

janiekhm schreef:
Ik ken het, dit heeft een paard van mij ook ooit gedaan. Wanneer ze het doen moet je ze gelijk een best klap geven met je been of zweep. Het belangrijkste is dat ze moeten doen wat jij wil en dat ze niet haar eigen regeltjes gaat bedenken want jij bent zelf de baas

Je weet niet of het paard pijn of iets anders heeft waardoor hij op de rem gaat, dus dit is wel erg makkelijk gezegd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:54

Of dat hij de hulpen gewoon niet begrijpt.
Dan ga je hem ook niet slaan.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:45

janiekhm schreef:

Dus als jij last van je rug hebt waardoor je even wilt gaan zitten, mep ik jou ook overeind omdat je niet je eigen regeltjes moet gaan zitten bedenken? :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 20:01

Hoe gaat het er nu mee?
Zie dat ze te koop staat als bomproof sportpaard met ook goede galop.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 20:02

Tsja, dat is ook een oplossing.....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 20:04

Misschien is het ondertussen opgelost. :)
Ik ben daarom benieuwd.

wendym1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:30

Ik zal het even uitleggen. Ik wauw er niks van zeggen maar hier kan ik niet tegen. Het is mijn paard ik heb haar vanaf dat ze veulen is. rianca heeft haar een tijdje gereden omdat ik zwanger ben. Het paard is 100 procent in orde ook klinisch. Ze heeft er nooit les mee genomen (mocht wel). Is er ook nooit mee naar een professional geweest. Het is een paardje dat fijn te rijden is maar waar wat pit in zit en gewoon nog jong is. Ze is pas enkele maanden zadelmak. Ik longeer haar nu een paar keer per week ook helemaal zonder probleem en heb hier ook nooit problemen mee gehad.En rianca is al minimaal een maand niet meer geweest laat staan erop gezeten. Degene die haar nu rijd springt en rijd haar zonder enkel probleem. Zelf als ze een week stil gestaan heeft stap je op en rijd je weg.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:40

Fijn dan zulke bijrijder die zoiets op internet zet.

Succes met de verkoop.
Het is een mooi paard.

wendym1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:14

Ja idd zulke mensen blijf je houden. Dat is mede de rede dat ze niet meer welkom is. Maarja ik weet hoe het echt zit dat is het belangrijkste he. Bedankt voor je compliment haha

Lioxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:26

Ja was bij mij ook...
Dus wat je moet doen is het oefenen en terug beginnen met balkjes die op de grond liggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:09

Lioxx schreef:
Ja was bij mij ook...
Dus wat je moet doen is het oefenen en terug beginnen met balkjes die op de grond liggen

Heb je het topic doorgelezen voordat je met je reactie kwam?