Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Lielle schreef:voor diegenen die dat dus regelmatig doen *ik ben verbijsterd, was zelfs het bestaan ervan vergeten nl*, wat willen jullie ermee bereiken? En waarom dan deze oefening, dus wat voegt hij toe aan je verdere werk?
Lielle schreef:voor diegenen die dat dus regelmatig doen *ik ben verbijsterd, was zelfs het bestaan ervan vergeten nl*, wat willen jullie ermee bereiken? En waarom dan deze oefening, dus wat voegt hij toe aan je verdere werk?
.

) drijven en voor niet toestaan maar handen gesloten houden. Recht zitten (helemaal in het begin mogelijk een beetje verlicht zitten) en zodra ze achterwaarts gaan stil zitten, niets doen en meetellen. Dan been en vooruit weg
fabienne schreef:Handen zouden denk ik niet gesloten moeten blijven; je geeft een halve ophouding om het paard attent te maken, kruis aantrekken en benen een fractie naar achteren en beurtelings het linker en rechterachterbeen activeren om achterwaarts te treden. Zo controleer je elke pas achterwaarts (maar dan heb ik het over een verder afgericht paard natuurlijk) Op het moment dat je je aantal passen achterwaarts hebt voltooid leg je je benen weer iets terug naar voren en drijf je weer voorwaarts.
Lastig om het goed onder woorden te brengen zeg ..........