Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
esmee_xfe schreef:Hoihoii bedankt voor jullie reacties maar ik wil graag even melden dat ik haar heb laten nakijken verschillende keren en dat er echt niks mis met haar is en dat ik haar nooit naar voren heb geschopt!! Ook heb ik proffesionele hulp gehad maar het werd allemaal niet beter en ik geef de pony ook NERGENS de schuld van. Dus graag even ophouden met mij aan te vallen voor de mensen die dat doen.. Ik ben alleen opzoek naar verschillende oplossingen
Shirley schreef:franka75 schreef:iHm het lijkt er dus op dat je een draak getroffen hebt met een grote trukendoos, ik denk dat als je haar hoofd naar een kant haalt ze toch moeilijk overeind kan komen. of een ei tussen haar oren kapot drukken als ze steigert dan schrikt ze misschien.
Neem aan dat dit als een grap bedoeld is
esmee_xfe schreef:Daar is onder andere ook aan gedacht want als ik haar longeer is ze op een kant ook heel lastig maar net rijden zijn we daarom ook eerst op haar "makkelijke" kant begonnen maar echt scheef is ze niet ze vind het alleen lastig
darkadia schreef:Ze vindt het lastig, betekent dat ze wel degelijk scheef is. Is sowieso elk paard EN mens van nature.
Met juiste training en geduld zal ze rechter worden en dus ook haar lijf fijner kunnen gebruiken en minder/geen verzet meer gaan tonen.
Een paard bokt of steigert of vlucht nooit zonder reden.
midgie schreef:
Citaat:Daar is onder andere ook aan gedacht want als ik haar longeer is ze op een kant ook heel lastig maar net rijden zijn we daarom ook eerst op haar "makkelijke" kant begonnen maar echt scheef is ze niet ze vind het alleen lastig
pol1 schreef:@de ts: het is al eerder gemeld maar ook ik denk dat een paard nooit voor niks staakgedrag laat zien! Van dichtbij maak ik veel paarden van andere mee die staakgedrag laten zien. Heel recent nog een pony meegemaakt waarbij de baas meer zand lag te happen dan van t weidse uitzicht te kunnen genieten![]()
Dan wordt er eerst gezegd ja die pony is altijd al zo geweest.. Daar is niks aan te doen. Naarmate ik de pony beter leer kennen valt t kwartje bij mij..In de dagelijkse omgang liet deze pony zien 0,0 respect te hebben voor eigenaar ( geen focus op de eigenaar, continu proberen los te komen en daarmee Suc6, enorme verlatingsangst te hebben) kortom door het structureel gebrek aan leiding en zich dus veilig kunnen voelen was deze pony zijn eigen weg gaan bewandelen en kreeg al snel de naam rotbok mee! Dit alles meeneemende onder t zadel resulteerde in een pony die niet wil werken, bokkerig, staak en vluchtgedrag vertoond! Scheefheid zal ook een enorme rol in dit alles spelen! Maar hebben we t hier nou over een rotpony? Ik denk dus persoonlijk van niet..naarmate ik de pony wat langer verzorgde kreeg ik steeds minder problemen met de pony..Ik was duidelijk, consequent, en nam de leiding, de pony werd steeds makkelijker ( voor mij dan wel te verstaan). Ik rij en train deze pony niet maar kan me heel goed voorstellen dat ik heel veel winst met deze pony had kunnen behalen dmv grondwerk/ werk aan de hand/ rechtrichtarbeid en uiteindelijk onder t zadel. Ik zeg niet dat dit verhaal van toepassing is op jou maar het is zeker wel belangrijk om hand in eigen boezem te steken en stapje voor stapje na te gaan waar misschien stappen in de opleiding/ opvoeding zijn misgelopen. Natuurlijk heb je ook met karakter te maken zoals elk paard dat heeft alleen t karakter kunnen we vrijwel niet veranderen wel kun je proberen een weg te vinden zodat je dat karakter kan ombuigen naar een voor jou werkbaar paard/pony. Dat zal betekenen dat jij jezelf moet aanpassen om je pony werkwillig te krijgen! En soms zul je daarvoor een ander pad moeten bewandelen dan dat je gewend bent of wat altijd gewerkt heeft voor jou. Ik wens je heel veel Suc6 en hoop dat je eruit komt! Zoek passende begeleiding en iemand die je misschien op een ander pad kan brengen!