Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar soms is het lastig! Zal ook zeker proberen haar wat meer te laten dalen. Dit doet ze aan de lijn sommige stukken al wel mooi, dus qua lichaam moet ze het zeker kunnen.
(centered riding instructeur)
- is het misschien toch aan te raden om hem een poosje door te laten rijden door een professionele ruiter. Imre schreef:Hoe ver zit je bij Groningen vandaan Gruis? Ik wil best een keer langskomen om je te helpen met wat dingen aan je houding te verbeteren, zodat je het paard nog wat beter kan begeleiden. Als je me er niet voor betaalt is het geen les, toch?!(centered riding instructeur)
Vlasta van der Veen raad ik ook aan als tandarts en dierenarts.
. Lijkt me heel erg leuk, wil dit graag met beide handen aannemen! Ik stuur je een PB. 
.
. Maar verwacht eigenlijk niet dat het nodig is. Het nog veel meer voorwaarts gaan ben ik zeker van plan en zal ik ook echt doen! Maar ik wil wel ook vriendelijk en geduldig blijven omdat ik verwacht dat te 'hard' zijn echt averechts gaat werken. Gruis schreef:Een slof ben ik echt anti anti. Maar verwacht eigenlijk niet dat het nodig is.
mrie schreef:Maar Babootje, zou je voor dit doel dan ook niet een simpele elastiek, martingaal of nog beter een gogue kunnen gebruiken dan een slof. Wat heeft een slof meer?
sneeuwpop schreef:mrie schreef:Maar Babootje, zou je voor dit doel dan ook niet een simpele elastiek, martingaal of nog beter een gogue kunnen gebruiken dan een slof. Wat heeft een slof meer?
Die hulpmiddelen die jij aan geeft zet je vast. Een slof kun je in je hand snel loslaten en/of strakker pakken.
Dat is het grote verschil en werkt dus heel anders.
Een slof is een veel fijner hulpmiddel omdat je deze zelf in de hand hebt en je dus veel beter kunt gebruiken op het moment dat ie echt nodig is (doordat ze zich op een bepaald punt even te sterk maken). mrie schreef:Maar Babootje, zou je voor dit doel dan ook niet een simpele elastiek, martingaal of nog beter een gogue kunnen gebruiken dan een slof. Wat heeft een slof meer?
Ik denk dat het meeste al is gezegd, en zo afgaande op het filmpje vind ik dat je goed bezig bent! Gewoon geduld houden, rustig aan en kleine stapjes. Ik zou voor de zekerheid wel even na laten kijken, tanden en lijf. Kan nooit kwaad.
Thanks.