Heb het even gemist uit je verhaal, maar rijd je je pony ook wel eens eerst zelf, zodat je je pony zelf al fijn naar dat punt toe kan rijden? Als je nichtje net het gevoel/kracht/motoriek/timing mist om er al die activiteit in te rijden wordt het lastig, dus wellicht helpt het als je zelf je paard soepel en actief rijdt, dat hij het ook makkelijker doet wanneer je nichtje er daarna opstapt. Ik merk dat dat namelijk bij mijn eigen paard wel helpt, wanneer er een vriendin opstapt krijgt ze d'r aanzienlijk fijner aan het lopen wanneer ik eerst zelf heb gereden dan wanneer ze er vanaf het begin zelf op zit. Als het op die manier makkelijker gaat kan je nichtje eerst goed dat gevoel krijgen hoe het hoort te voelen, en kan ze als ze dat gevoel wat beter kent er later waarschijnlijk ook makkelijker zelf naartoe rijden.
Of evt laten filmen, zodat jullie het samen terug kunnen kijken dat ze ook vanaf de zijkant kan zien wat er gebeurt?
Naath86
Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-15 10:55
Filmen is inderdaad nog een goede Fleur_Yen, ga ik onthouden! Ik rij haar soms eerst zelf, maar niet altijd. Merk hier ook niet echt verschil in, maar aangezien ik haar zelf ook nog steeds start, zullen we het wel vaker op deze manier doen.
Aeolusnr1: Het is ook iets wat we in stapjes meenemen en zeker nog niet de hele les op gefixeerd zijn. Omdat er genoeg andere dingen nog zijn om te leren!
Leeneliefje: Het gaat om mijn nichtje, zoals Babootje ook zegt. Ik laat me er niet voor betalen en heb een zeer goede band met mijn schoonzus en zwager (ouders van mijn nichtje). Tuurlijk je bent er nooit zeker van, maar mocht er iets gebeuren dan zullen ze mij dat niet kwalijk nemen.
Desiree: Dat is inderdaad ook wat ik op dit moment het allerbelangrijkste vind. Een goede zit creëren en niet hinderen in de beweging. En de rest ben ik helemaal met je eens, leg ze maar uit dat ze hun been moeten aanleggen om nageeflijkheid te krijgen, maar ze mogen niet aandraven.. Paardrijden is best ingewikkeld
Gaat ook niet zozeer om kwalijk nemen of de schuld krijgen, meer verzekeringstechnisch. Wellicht gaat dit alleen op wanneer je betaald krijgt, weet ook niet of 't op jou terrein is of ergens op een pensionstal?