Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
linnie050 schreef:hoe zit het met de pijn? Daar reageer je niet op?
Is de tandarts weleens langs geweest?
Andere ongemakken.
Misschien kan het eens gefilmd worden.
Vind het gek dat gewoon tijdens het rijden dat het hoofdstel in 1x af is....
Heb je een foto van je pony met hoofdstel?
MissCharlie schreef:Bitloos hoofdstel al geprobeerd? Lijkt me wel handig om dingen uit te gaan sluiten.
Adolein schreef:Hoe groot zijn de oren van je paard? Ik vermoed combinatie van een mooi dik pak manen en kleine oortjes en dan kost het geen moeite om het hoofdstel uit te doen. En eenmaal ze het weten doen ze het vaker. Mijn fjordje kon dit ook.
smurffie schreef:Zelfde hoofdstel als in je profiel? Zo ja een grotere frontriem. En absoluut geen lepelbit; is ze wel elektrisch en verdoofd behandeld door een tandarts? Niet door een gebitsverzorger..
Marjo89 schreef:Haal alsjeblieft dat lepel bit eruit ! Dat is enkel symptoom bestrijding.
Die bitten zouden verboden moeten worden.
Opzoek naar een goed passend bit..
Qua hoofdstel misschien een anatomisch gevormd stuk, die liggen vaak wat meer naar achteren.
Joolien schreef:Ja, maar wat is dan de reden dat ze de tong over het bit gooit? Dat doen paarden namelijk niet voor de lol.
FleurenMien schreef:een lage neusriem geprobeerd?
roowie_ivy schreef:FleurenMien schreef:een lage neusriem geprobeerd?
Buiten dat ik dat niet mooi vind, ben ik niet zo van sper- en lage neusriemen. Deze worden toch vaak gebruikt zodat het niet te zien is dat het paard protesteert, doordat ze hun mond niet kunnen openen. Ik heb juist een neusriem van stang- en trenshoofdstel op mijn hoofdstel gezet. Vind dat het paard gewoon haar mond mag openen als zij dit wil
roowie_ivy schreef:FleurenMien schreef:een lage neusriem geprobeerd?
Buiten dat ik dat niet mooi vind, ben ik niet zo van sper- en lage neusriemen. Deze worden toch vaak gebruikt zodat het niet te zien is dat het paard protesteert, doordat ze hun mond niet kunnen openen. Ik heb juist een neusriem van stang- en trenshoofdstel op mijn hoofdstel gezet. Vind dat het paard gewoon haar mond mag openen als zij dit wil