No_No schreef:josien_m_ schreef:[quote="xPearl
Ik ken ook paarden die op de rem gaan omdat ze gewoon geen zin hebben. Waar de tandarts elk jaar komt, zadel 100% goed ligt, masseur en osteo elk jaar komen etc. En die dan een dagje 'niet willen'. Moeten we ze dan meer weer terug in stal of land pleuren in de hoop dat ze het de volgende keer wel willen doen?
Sommige zijn gewoon zo slim & flikken dit zodat ze het niet meer hoeven te doen. Sommige moeten er gewoon een keertje 'doorheen' en klaaaar
Ja dat kan natuurlijk, een paard wat iets echt niet wil. Hoe ga je daar als mens mee om? accepteer je dat van je paard af niet? Dat is een mooie filosofische vraag met een hoop antwoorden mogelijk.
Tja.. mijn paard moest er ook maar gewoon door heen. Logeerzweep er achter, dressuurzweep en sporen om. Was advies van mijn instructrice want hij was gewoon koppig en kon echt wel werken.
Ik voelde me er niet goed bij. Paard op de foto laten zetten en bleek artrose te hebben, verbeend hoefkraakbeen, overhoef etc etc.. Het is dus niet altijd onwil. Geen osteopaat, tandarts, zadelpasser kon aan mijn paard zien dat er iets aan de hand was. Wat ben ik blij dat ik het advies van mijn instructrice niet heb opgevolgd!![/quote]
Ik heb ook gezegd ; Als het medisch is uitgesloten