Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
dnieSz schreef:een paard doet inderdaad nooit alsof hij kreupel is, dat kunnen ze niet bedenken.
net zoals je wel eens hoort hij schrikt expres, dit kunnen ze ook niet.
Ik zal echt nog eens een seconds opinion laten doen.
josien_m_ schreef:[quote="Zoe_97
Ik betwijfel of ze er te dom voor zijn, ik ken een paard die doorhad dat als ze haar tong over het bit gooide met longeren ze mocht stoppen(omdat degene die longeerde het bit goed moest doen). Dat had ze binnen 2x door!
Zoe_97 schreef:andere wending. wat doet hij op vreemd terrein met een vreemde ruiter (dus in ene bak waar hij nog nooit geweest is)?
Als het toch geconditioneerd zou zijn, dan zou hij dit gedrag niet in een ander milieu moeten vertonen. Mogelijk is het (onbewust) iets wat jij doet dat hem dwarszit, als dit zo is, dan moet het met een andere ruiter stoppen.
Zoe_97 schreef:josien_m_ schreef:[
dat is de ongeconditioneerde prikkel toen het een keertje gebeurde. de geconditioneerde prikkel is dat hij mag stoppen met werken.
BKonline schreef:dnieSz schreef:een paard doet inderdaad nooit alsof hij kreupel is, dat kunnen ze niet bedenken.
net zoals je wel eens hoort hij schrikt expres, dit kunnen ze ook niet.
Ik zal echt nog eens een seconds opinion laten doen.
Ben het hiermee eens. Het is onmogelijk dat een paard doet alsof hij pijn heeft maar dit niet daadwerkelijk heeft.
RRHeino schreef:Zoe_97 schreef:[quote="josien_m_"
[
[/quote
dat is de ongeconditioneerde prikkel toen het een keertje gebeurde. de geconditioneerde prikkel is dat hij mag stoppen met werken.
Dat hebben wij ook gedacht doordat ik toen ben afgestapt ,dat hij wellicht de link heeft gehad met dat ik dan kan stoppen met werken. maar niemand weet het zijn ze zo slim haha
Bernoe schreef:Ik denk niet dat ie doet alsof hij kreupel is. Zoals hierboven ook al gezegd, in de bak moet hij meer korte bochten lopen. Mijn merrie heeft wat kwaaltjes en die is in de bak ook onregelmatig, zeg maar als ze echt wat moet doen. Met buitenritten en in de grote wei waar ik veel rechtuit en grote bochten kan maken zie je er niks aan.
Ik zou hem toch wat verder laten onderzoeken, succes! Hopelijk komt het snel weer goed.
Edit, je zegt dat ie aan de longe niet kreupel loopt, het kan best zo zijn dat ie het onbelast, zonder ruiter, wel aankan. Wat doet ie aan de longe als er een ruiter op zit?
josien_m_ schreef:Waarom denken we dat een paard wil stoppen met werken?
Als dat werkelijk zo onaangenaam voor hem is, dan willen we hem dat toch helemaal niet aandoen? Ik tenminste niet.
RRHeino schreef:Doubtless schreef:Als je DA beweert dat je paard niets mankeert zou ik snel een andere DA zoeken. Beest kreupelt omdat 'ie pijn heeft. Heeft 'ie de benen uitverdoofd/gescand/foto's gemaakt? Hals? Rug?
Hij is volledig onderzocht,van zn kop tot z'n staart..
RRHeino schreef:Doubtless schreef:Als je DA beweert dat je paard niets mankeert zou ik snel een andere DA zoeken. Beest kreupelt omdat 'ie pijn heeft. Heeft 'ie de benen uitverdoofd/gescand/foto's gemaakt? Hals? Rug?
Hij is volledig onderzocht,van zn kop tot z'n staart..
RRHeino schreef:Bernoe schreef:Ik denk niet dat ie doet alsof hij kreupel is. Zoals hierboven ook al gezegd, in de bak moet hij meer korte bochten lopen. Mijn merrie heeft wat kwaaltjes en die is in de bak ook onregelmatig, zeg maar als ze echt wat moet doen. Met buitenritten en in de grote wei waar ik veel rechtuit en grote bochten kan maken zie je er niks aan.
Ik zou hem toch wat verder laten onderzoeken, succes! Hopelijk komt het snel weer goed.
Edit, je zegt dat ie aan de longe niet kreupel loopt, het kan best zo zijn dat ie het onbelast, zonder ruiter, wel aankan. Wat doet ie aan de longe als er een ruiter op zit?
Dat hebben we niet uitgeprobeerd maar we hadden inderdaad eraan gedacht dat het gewicht hem op zijn rug kreupel zou laten lopen. Echter hebben hiervoor de oplossing buitenrijden bedacht en daar liep hij harstikke zuiver (over een zandpad met krappe bochten etc) Dit vonden wij dus zo vreemd want daarna kwamen we de bak in en liep hij gelijk weer te hinken..