Ik loop al 4 jaar tegen hetzelfde probleem aan: Buitenrijden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Pocca_Locca

Re: Ik loop al 4 jaar tegen hetzelfde probleem aan: Buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:31

Dus hij bokt alleen buiten, niet in de bak.. Wat doet hij, direct nadat jij eraf bent gebokt?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:38

ik heb niet alles meegelezen, maar als het alleen buiten is en niet binnen het terrein zou ik het zadel af vinken.

Je zegt dat je je veel zorgen maakt/ spanning opbouwt als je buiten rijd want je denkt al van te voren "wat als...". Dat zal t paard zeker merken ! Geeft het paard voor hij t hoofd naar beneden doet enige tekenen dat je merkt/voelt? En wat doe je als hij zijn hoofd al naar beneden probeert?

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:46

TS knap dat je zo doorzet en ik vind je plan van aanpak heel verstandig! +:)+ het komt vast helemaal goed met jou en Chris, dat kan haast niet missen met zo een doorzettingsvermogen _/-\o_

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 00:21

Hallo allemaal,

Het is weer eventjes tijd voor een update over de afgelopen tijd. Ik had dus een plan gemaakt wat ik in dit topic ook had vermeld, dat plan is een beetje anders gelopen :'). Een aantal weken geleden zijn er een aantal dingen gebeurd in mijn privé situatie waardoor het eventjes niet zo lekker liep. Op een vrijdagavond ben ik toen een keer naar stal gegaan, waarnaar ik mijn stalgenoten erg vrolijk aantrof. Ze vroegen aan mij of dat ik mee wilde. Er gingen 1000 dingen door mijn hoofd heen: 'Wat als ik val, wat als dit, wat als dat...' Ik zat er op dat moment zó doorheen en ik verlangde echt naar een bosritje. Ik ben toen met volle moed gewoon meegegaan met mijn stalgenoten. We hebben ongeveer een rit van 2 uur gemaakt, Chris heeft zich uitstekend gedragen! Sinds dien ga ik wekelijks naar het bos met dezelfde stalgenoten en af en toe rijd er iemand anders op hem in bos. Geen bokpartijen meer meegemaakt, oefening baart kunst zeggen ze *\o/*
Denk toch dat volledig aan mijn attitude heeft gelegen, ik heb nu een soort van knop omgezet. Ik ga alsnog hulp vragen van mijn instructrice binnenkort om eventuele problemen te kunnen voorkomen, mochten die in de toekomst spelen, dan weet ik hoe ik daarmee om kan gaan.

Ik wil jullie graag allemaal bedanken voor de goede tips en lieve berichten! :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 00:35

Super!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 00:43

Trudy van de Zomerhoeve geeft erg fijne weekendcursussen Buitenrijden.
Ze neemt ook je paard in het plaatje mee en bouwt rustig uit.
Grondwerk, wandelen, de zwakste bepaalt tempo dus je hoeft niet bang te zijn.
Fijne vrouw en geweldige plek vlak over de grens in Duitsland.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 00:53

gaaf joh super dat het nu goed gaat maar blij scherp

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:16

Super update! Wat fijn! Lekker vertrouwen terug opbouwen!