crazygirl1 schreef:Fijn te horen dat mijn gevoel juist zat. Ik werk enorm op mijn gevoel. Voelde me schuldig omdat ik het op het moment zelf niet merkte. Het was pas toen ik afstapte en hem zag dat ik besefte dat dit echt té veel was.
Ik ben zelf ook veel bezig met parelli-grondwerk. Vandaar is ook mijn idee dat een paard uit zichzelf niet gevaarlijk/stout is, hij doet iets (of net niet) omdat hij geen duidelijk grenzen krijgt en dus doet wat hij denkt te moeten doen. Grondlesgeefster gaf ooit mee 'een paard maakt geen misbruik van situatie, hij reageert hoe hij denkt dat jij wil dat hij doet. Als hij slim zou zijn, dan was er nooit iemand op kunnen kruipen".
Vandaag staat hij overdag op weide en misschien laat ik hem ook morgen een dagje rust (op weide) ofwel longeren. Ik heb mijn volgende les ook geannuleerd, een stap terug naar 20min fijn rijden
Om dan in de Parelli termen te blijen: "keep it short, sweet and successful".

heeft weinig meer met technisch rijden te maken...
Ik maar denken dat een 4 jarige ontspannen over de rug moest lopen,...gekke ik) nog minder mee eens is als met de tijdsduur. Natuurlijk gaat ie zich vastzetten en protesteren.