Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Manon 2 schreef:Aanvullend vraagje. Kunnen korte kuitspieren er ook voor zorgen dat het lastiger is om je tenen omhoog te houden? Ik heb er zelf namelijk ook moeite mee, bij mij ligt het zeker aan mijn zit overigens na een jaar of negen niet gereden te hebben, maar het trekt ook wel erg in mijn kuiten als ik er bewust op let en weet dat mijn kuitspieren kort zijn.
Tinkertje89 schreef:Misschien kun je proberen ipv je hakken uit te drukken eerst je been lang te maken, het lijkt als of je je been wat optrekt, de foto waar je je hakken wel mooi hebt heb je je been ook mooi lang, en tenen omhoog ipv hakken naar beneden. Het is hetzelfde, maar het voelt anders vind ik
aeolusnr1 schreef:Je zegt zelf dat je voor de rest eigenlijk redelijk netjes zit ????????
Nee je zit eigenlijk voor geen meter netjes, en alles bij elkaar zal het één het ander beïnvloeden.
Je been is idd niet ontspannen en lang, je zit niet echt, je helt een klein beetje naar voren, je handen draag je verkeerd, je schouders meer open en ontspannen, je hoofd meer oprichten want je kijkt bijna altijd naar beneden, rug niet vastzetten, .........
Neem een paar goede zitlessen.
salamaleque schreef:Tinkertje89 schreef:Misschien kun je proberen ipv je hakken uit te drukken eerst je been lang te maken, het lijkt als of je je been wat optrekt, de foto waar je je hakken wel mooi hebt heb je je been ook mooi lang, en tenen omhoog ipv hakken naar beneden. Het is hetzelfde, maar het voelt anders vind ik
Klopt .... Door je hakken uit te drukken ontstaat er ook op een verkeerde manier spanning in je been door tenen omhoog te doen niet. Heb ik van een Centered Riding Instructeur.
aeolusnr1 schreef:Je zegt zelf dat je voor de rest eigenlijk redelijk netjes zit ????????
Nee je zit eigenlijk voor geen meter netjes, en alles bij elkaar zal het één het ander beïnvloeden.
Je been is idd niet ontspannen en lang, je zit niet echt, je helt een klein beetje naar voren, je handen draag je verkeerd, je schouders meer open en ontspannen, je hoofd meer oprichten want je kijkt bijna altijd naar beneden, rug niet vastzetten, .........
Neem een paar goede zitlessen.
Zizipicoleo schreef:Wat ik nog niet voorbij heb zien komen: achillespezen rekken! Ik denk dat je gewoon flink verkorte achillespezen hebt.
Heel simpele oefening! Gewoon staan met je voeten naast elkaar, vooroverbuigen en dan handen richting de grond. Nooit forceren, gewoon rustig je armen naar beneden laten hangen en dan steeds iets verder richting de grond tot je tegen de pijngrens aankomt. Het moet (net) geen pijn doen! Even 10 tellen of zo vasthouden op die hoogte (laagte eigenlijk), en dan weer loslaten. Zo komen je handen iedere dag ietsjepietsje verder naar de grond en worden je achillespezen langer.
AlwaysH schreef:Zizipicoleo schreef:Wat ik nog niet voorbij heb zien komen: achillespezen rekken! Ik denk dat je gewoon flink verkorte achillespezen hebt.
Heel simpele oefening! Gewoon staan met je voeten naast elkaar, vooroverbuigen en dan handen richting de grond. Nooit forceren, gewoon rustig je armen naar beneden laten hangen en dan steeds iets verder richting de grond tot je tegen de pijngrens aankomt. Het moet (net) geen pijn doen! Even 10 tellen of zo vasthouden op die hoogte (laagte eigenlijk), en dan weer loslaten. Zo komen je handen iedere dag ietsjepietsje verder naar de grond en worden je achillespezen langer.
Heb ik al gezegd hihi![]()
Je can makkelijk online kijken voor oefeningen;)