Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Belmera schreef:Ts heeft les, staat gewoon in het topic..
Mijn merrie had ongeveer hetzelfde. Ze loopt heel relaxt en ontspannen zonder teugel contact. Wel helemaal uit elkaar. Zodra ik teugels opnam, ook gaan rennen en met haar hoofd schudden/gooien. Van alles geprobeerd. Zelf rustig blijven en het negeren, overgangen..werkte allemaal maar even of helemaal niet.
Mijn oplossing is om van begin af aan licht contact te hebben. Dat contact komt van mij uit, als ik wacht tot zij contact zoekt, gebeurt dat niet. Zodra ik voel dat ze wat zachter en zoekender wordt, geef ik wat ruimte van voor en bijna altijd volgt ze mn hand dan naar voor en beneden. Heb jij t al op deze manier geprobeerd? Ook wordt ze makkelijker nageeflijk op de volte.
Mijn merrie is ook n halve draver, zodra iets moeilijk of onduidelijk is, gaat ze rennen.
Succes met je paardje!
Lucky_23 schreef:@Brainless: Hiermee bedoelde ik te zeggen dat ik evenveel aanleuning heb op beide teugels in praat van dat ik wat aan die teugels lig te trekken en kneden en zagen enzo, of de hele teugel heel strak heb en de ander los.. zoals ik andere op stal zie doen..
@Punz: Jaa heb ik al sinds ik hem heb!
@bigone: Ja hij is klinisch en röntgenlogisch goedgekeurd! Ja dat weet ik, is ook allemaal goed volgens mijn 2 instructeurs. Dus zij snappen ook niet vanwaar het probleem komt
. Gaat tegenwoordig lastiger i.v.m. chippen.
)