Paard in opstand...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Paard in opstand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:57

Is bij de keuring zijn bovenlijn ook op de foto gezet??

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:51

Als je 2 instructeurs het ook niet weten zou ik 1 goeie nemen.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:37

Belmera schreef:
Ts heeft les, staat gewoon in het topic..
Mijn merrie had ongeveer hetzelfde. Ze loopt heel relaxt en ontspannen zonder teugel contact. Wel helemaal uit elkaar. Zodra ik teugels opnam, ook gaan rennen en met haar hoofd schudden/gooien. Van alles geprobeerd. Zelf rustig blijven en het negeren, overgangen..werkte allemaal maar even of helemaal niet.
Mijn oplossing is om van begin af aan licht contact te hebben. Dat contact komt van mij uit, als ik wacht tot zij contact zoekt, gebeurt dat niet. Zodra ik voel dat ze wat zachter en zoekender wordt, geef ik wat ruimte van voor en bijna altijd volgt ze mn hand dan naar voor en beneden. Heb jij t al op deze manier geprobeerd? Ook wordt ze makkelijker nageeflijk op de volte.
Mijn merrie is ook n halve draver, zodra iets moeilijk of onduidelijk is, gaat ze rennen.
Succes met je paardje!

Dat is draver eigen is mij geleerd. Vind het ook raar dat ts instructeurs heeft die zelfs dat niet onder woorden kunnen brengen. Dan lijkt het mij tijd voor een nieuwe en goede instructeur.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:38

En...hoe gaat TS nu verder?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:45

Is dit paard met een reden pas een jaar onder het zadel?

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:54

Als je nagevelijk vraagt met teugels heb je daar je antwoord al. Dan zit je aan het bit en dat doet zeer! Nagevelijkheid KRIJG je bij correct rijden en ontspanning. Afblijven dus van voren!

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:00

Lucky_23 schreef:
@Brainless: Hiermee bedoelde ik te zeggen dat ik evenveel aanleuning heb op beide teugels in praat van dat ik wat aan die teugels lig te trekken en kneden en zagen enzo, of de hele teugel heel strak heb en de ander los.. zoals ik andere op stal zie doen..

@Punz: Jaa heb ik al sinds ik hem heb!

@bigone: Ja hij is klinisch en röntgenlogisch goedgekeurd! Ja dat weet ik, is ook allemaal goed volgens mijn 2 instructeurs. Dus zij snappen ook niet vanwaar het probleem komt

Dan zullen de anderen op stal het wel goed doen een paard hoor je te rijden op de buitenteugel (maar niet heel strak) en binnenbeen dus da beeld kan kloppen.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:01

farahdiba46 schreef:
Als je nagevelijk vraagt met teugels heb je daar je antwoord al. Dan zit je aan het bit en dat doet zeer! Nagevelijkheid KRIJG je bij correct rijden en ontspanning. Afblijven dus van voren!

*edit zie onderschrift van bokker Jetta.

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:22

Zie het profiel van bokker ruitje ,
Staat een interessant stukje over het rijden met dravers , ook hoe ze reageren op druk . Dit is hun namelijk anders aangeleerd dan andere paarden .

Wie weet heb je er wat aan ! Ze heeft er veel verstand van en verteld leuk ;)

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:27

LadyKim schreef:
Zie het profiel van bokker ruitje ,
Staat een interessant stukje over het rijden met dravers , ook hoe ze reageren op druk . Dit is hun namelijk anders aangeleerd dan andere paarden .

Wie;)
maar dit is een kruising en heeft daardoor nooit gekoerst, dus dat is niet van toepassing.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:44

Vandaar mijn eerdere vraag, paard is pas sinds laat onder het zadel... Ik vraag mij af of het niet een draver is verkocht als halve quarter. Zal niet de eerste zijn die ze zo duurder verkopen :+

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:10

Ruitje kent de wereld van dravers. Doen ze dat Ruitje? Ongeschikte baanpaarden als halve quarter verkopen??

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 07:21

Ze worden verkocht als halve arabieren, NRPS'ers, PRE's :') . Gaat tegenwoordig lastiger i.v.m. chippen.

Maargoed, dat is niet iets wat bij de drafsport mensen vandaan komt hoor, meer bij de handelsstallen die hier op Bokt al veel besproken zijn( bijv. die ene in Brabant zie ik het veel doen ;) )

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 07:24

Misschien artrose of iets anders in zijn hals?

Zou kijken of je het toch kan oplossen met een goede instructeur dat het je zo lukt zo niet zou ik hem eens op de foto zetten.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:33

Dat is inderdaad zo....er zijn handelaren die je ook knollen voor citroenen verkopen...en de onwetende is de pineut. Dus..als je gaat kopen, zorg dat je goed geinformeerd ben, trap niet in verhaaltjes, neem een kenner mee en..stay cool!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:10

Mijn ervaring is dat nageeflijk lopen vanuit ontspanning komt. Veel overgangen en figuren rijden wil ook nog nog wel eens helpen