Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joy_Mennings schreef:janderegelaa schreef:Dan heb je dus geen balans....
Ik zie niet in hoe je zonder beugels door je enkels kunt gaan.
Juist als je zwakke engels hebt zouden die korte beugels je enkels moeten slopen want alle kracht komt dan op de enkels.
Dat stukje van die benen en door mijn enkel gaat ging over lange beugels niet over zonder beugels. Mijn fout, had het er beter bij moeten zetten. T probleem met lange beugels is bij mij dat ik mijn hakken niet meer goed kan uitdrukken, en hierdoor ga ik door mijn enkels. Als ik mijn hakken wel goed kan uitdrukken (met kortere beugels) dan ga ik niet door mijn enkels.
Maar ik ga sowieso geen zit essen nemen want ik les niet meer.
Joke89 schreef:Ik begrijp helemaal wat je bedoelt met je enkels. Ik zie dat je alleen rijdt met schoenen en chaps, dat is dan voor jou niet het goede schoeisel om mee te rijden. Sinds ik stevige leren laarzen heb laten aanmeten heb ik nooit meer last van wiebelvoeten of knikkende enkels gehad.
janderegelaa schreef:Joy_Mennings schreef:Ik heb al vaak zonder zadel gereden en dan blijf ik ook zitten.
Ik kan alleen mijn benen niet goed stil houden, ze zwiepen dan alle kanten op.
Ook heb ik zwakke enkelbanden waardoor ik dan juist door mijn enkels ga.
Dan heb je dus geen balans....
Ik zie niet in hoe je zonder beugels door je enkels kunt gaan.
Juist als je zwakke engels hebt zouden die korte beugels je enkels moeten slopen want alle kracht komt dan op de enkels.
Jos_1 schreef:@Ladykim: ik vind dat je netjes op je paard zit. Ik zou dit geen stoelzit willen noemen.
@Joy_M: Je zit idd vrij kort, maar hebt op de meeste foto's wel hak-heup-oor op een lijn. Je hebt het over 'hakken laag'. Het is beter om te denken: 'knieën naar beneden', dat heeft hetzelfde effect maar voorkomt dat je je kuiten aan gaat spannen. Let je erop dat je je rug niet hol trekt?
Jos_1 schreef:@Ladykim: ik vind dat je netjes op je paard zit. Ik zou dit geen stoelzit willen noemen.
@Joy_M: Je zit idd vrij kort, maar hebt op de meeste foto's wel hak-heup-oor op een lijn. Je hebt het over 'hakken laag'. Het is beter om te denken: 'knieën naar beneden', dat heeft hetzelfde effect maar voorkomt dat je je kuiten aan gaat spannen. Let je erop dat je je rug niet hol trekt?
elenaMM77 schreef:Hier ga ik absoluut in mee..
ik heb zelf zwakke enkelbanden (lange ook nog).. Als ik te kort rijd, dan sta ik binnen een half uur op de zijkant van mijn voet in plaats van de bal, omdat mijn enkel dan doorzwikt door de kracht die erop komt. Nu heb ik mazzel met de lengte van mijn banden, waardoor ik dus ook zo kan staan, maar het doet zeer, mijn banden rekken extra op en ik zit voor geen meter. Moet daar echt rekening mee houden hier en een gaatje langer zetten dan voor mijn gevoel correct lijkt..
heb een veelzijdigheidszadel en zou zeker buiten uit een extra gaatje korter zetten, maar ik laat het bij 1 gaatje korter ten opzichte van dressuren in de bak, omdat ik anders geen lange ritten buiten kan maken.
als je door je enkels gaat bij het rijden zonder zadel/beugels, dan is er echt iets niet goed met je zit.. want ze moeten wel heel hard wapperen willen je enkelbanden het daarmee bezuren. Waarschijnlijk laat je je voet afhangen waardoor je sowieso al druk op je enkelband hebt staan (dat heb ik ook en dan is mijn enkel binnen een paar rondjes gevoelig omdat de druk er via mijn tenen dan uit wil zwabberen), door je hak netjes uit te drukken, wapperen je benen veel minder.