Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Imre schreef:Lief in de omgang, laag in het voer, altijd buiten, onder het zadel braaf en dan toch uit het niets gaan rennen, het is alsof ik het verhaal van mijn vorige paard hier lees!Nou was dat een IJslander, dus dat kan niet, maar zó herkenbaar! Hij ging rennen tot je eraf lag, daarna was hij weer braaf. Uiteindelijk bleek hij helemaal vast te zitten in zijn lijf. Osteopaat heeft flink veel werk gehad om hem weer los te krijgen en daarna moest hij leren dat werken onder het zadel geen pijn meer deed. Ze vond hem uitermate braaf, omdat hij best veel pijn had en ons er pas afgooide als hij het écht niet meer trok.
Uiteindelijk was hij ook tijdens het rijden zo braaf als hij aan de hand was en heb ik hem na een aantal jaar verkocht als gezinspony.
Dat hij klinisch en op de foto's goed was zegt niet altijd iets over blokkades in zijn lichaam. Wellicht kan een osteopaat of vergelijkbare therapeut iets voor jullie doen.
ijssnuiver schreef:Allereerst enorm veel sterkte met je gebroken en hoop dat het een beetje vlot herstelt.
Mijn eerste idee zou zijn om dit dier medisch volledig na te kijken. En dan inderdaad een osteopaat oid laten komen, maar vergeet ook het gebit en je zadel niet.
Ik zie dat je ervanuit gaan dat je zadel past. Heb je ook eens geprobeerd zonder bontje? Bontjes zijn leuk, maar maken je zadel smaller en voor veel paarden wordt een zadel dan te smal.
Duhelo schreef:Als je zadel zonder bontje te krap is, dan zal hij met extra bontjes eronder nog krapper worden. Volgens mij heb je een heel braaf paard die toch ergens last van heeft en als het te erg ordt je eraf gooit. Osteopaat kan nooit kwaad en kost de wereld niet ...
ChristaMoor schreef:Ik heb de dazen nog niet voorbij zien komen, kan het zijn dat hij daarvan geschrokken is, of dat dit hem zodanig irriteert dat hij daarvan aan de kletter gaat?
kel106 schreef:dit was ook mijn 1e theorie of de zweep, maar ik vindt het te toevallig dat het nog een keer is gebeurd op dezlfde plek en manier
kel106 schreef:ijssnuiver schreef:Allereerst enorm veel sterkte met je gebroken en hoop dat het een beetje vlot herstelt.
Mijn eerste idee zou zijn om dit dier medisch volledig na te kijken. En dan inderdaad een osteopaat oid laten komen, maar vergeet ook het gebit en je zadel niet.
Ik zie dat je ervanuit gaan dat je zadel past. Heb je ook eens geprobeerd zonder bontje? Bontjes zijn leuk, maar maken je zadel smaller en voor veel paarden wordt een zadel dan te smal.
Bedankt!![]()
Zonder bontje is hij iets te krap op de lnkerschouder en met bontje niet. Eerst heb ik zonder gereden en heb daarna een bontje er onder gedaan.
gekvanfleur schreef:Ik snap niet waarom hij zo naar de medische hoek wordt gekeken. Paard is nog niet heel lang geleden goedgekeurd en vertoont binnen met rijden geen problemen, maar buiten wel op steeds hetzelfde punt. Ik zie nou niet direct iets wat wijst op medische problemen. Dan zou je zeggen dat ij de binnenbak er ook problemen zouden moeten zijn.
gekvanfleur schreef:Ik snap niet waarom hij zo naar de medische hoek wordt gekeken. Paard is nog niet heel lang geleden goedgekeurd en vertoont binnen met rijden geen problemen, maar buiten wel op steeds hetzelfde punt. Ik zie nou niet direct iets wat wijst op medische problemen. Dan zou je zeggen dat ij de binnenbak er ook problemen zouden moeten zijn.