Rugpijn bepaald paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Darley
Berichten: 569
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:00

Hey TS, ik heb een beetje hetzelfde.
In 2011 een flinke val gemaakt waarbij paard op mij terecht kwam. Hierdoor zijn mijn bekken verwrongen en heb vele fysio gehad.
Ik kan niet op elk paard of pony rijden, het ligt bij mij aan de gangen en het opgooien. Mijn eigen paard kon ik prima rijden, hele ruime gangen, maar een paard met korte pasjes oid heb ik de dag erna meteen flinke last en dat blijft dan even.. nu een aantal jaar later weer een flinke val gemaakt en fysio gehad en na deze fysio is het toch al iets beter geworden, maar ik denk dat ik nooit op een paard of pony zal kunnen rijden met korte pasjes helaas dus ik kan je verder niet helpen maar wil je erover praten staat mijn pb box altijd open! :)

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: Rugpijn bepaald paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:12

Probeer eens een goede osteopaat of een cranio sacraal therapeut :) Hele goede ervaringen mee!!

DiscoDipp

Berichten: 2884
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Rugpijn bepaald paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 19:18

Gelukkig :') Ben ik niet de enigste en zij er veel mensen die tips hebben.

Inmiddels heb ik er veel minder laat van, ik het het dressuur zadel van de buren nu, ook een euroriding maar een andere als ik zelf heb..

Deze zit echt kei fijn en heb na het rijden bijna nergens last van. Alleen in de galop voel ik het nog steeds.

Vanavond ga ik weer zwemmen.

Ik hoop dat t nou een beetje is opgelost!!

Darley
Berichten: 569
Geregistreerd: 30-05-12

Re: Rugpijn bepaald paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:35

Super dat je minder last hebt!
Een fijn zittend zadel is zo wie zo belangrijk en zeker voor iemand met veel rugpijn!
Hoop voor je dat de pijn grotendeels wegblijft! :)