Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

midgie schreef:Ja je moet je afvragen waarom de pony zo heet word, miss eens helemaal terug naar de basis
ook is het bit geen rem, dus miss wat meer basis oefeningen gaan doen
Diana1974 schreef:Thuis is hij dus totaal niet heet, alleen op wedstrijd.
En wordt al heet als hij alleen maar naar het losrijden moet/mag.
Hij zit laag in suiker en voer.
Krijgt al extra magnesium
Diana1974 schreef:Misschien ter verduidelijking,
Pony zijn heetheid is zijn karakter, zit er dus al van nature in.
Kun je sturen door oefenen en training.... Maar thuis doet hij het braaf en luisterd hij ook goed.
We hebben al een 40 tal dressuurwedstrijden gelopen, maar het is en blijft een schimmel met een dikke nek die niet graag laag loopt.
En laten we dan eerlijk zijn, dan zakt bij een 13 jarige de moed in de schoenen als je altijd er maar onderaan bij bungelt.
Maar daar ging mijn vraagstelling niet over.....
Ons ging het erom , dat hij dus net makkelijker stuurbaar wordt in een dressuurproef.
Dus als hij de bellen van het springen of de fluiten van de cross hoort.
En er inderdaad meer stress bij de ruiter zit.....
En daar was de vraag voor welk bit men gebruikt.
ps bedankt voor de reacties.
ik heb er zelf 1 getraind jaren geleden voor een meisje. Ik nam de pony meerdere keren per week mee naar het bos voor galoptraining enz. Maar ook hierbij tussendoor oefeningen waarbij pony moest wachten, pasje opzij enz. Was ook een heethoofd eerste klas. Toch kon ze er door consequent mee te rijden prima de proeven mee door. MarjanB schreef:Ik was even aan het meelezen en lees van alles over danger bit een ongebroken trens (wat het bitje wordt als je een ophouding maakt) is helemaal niet scherper, een ongebroken bit is juist zachter in de mond en geeft een betere druk verdeling.
Ik denk dat je je dochter beter kan laten oefenen met consequent zijn en zelf sneller kort te leren reageren. Ho is ho en dit ook consequent uitvoeren. Als ze zelf alleen vast blijft houden wordt de pony vanzelf sterk. En daarbij kan het zijn dat zij door spanning minder rijd aan de pony en meer gaat vasthouden?
in korte tijd zal het kwartje vallen en ken je je paard niet meer terug. Het is dan ondenkbaar dat je de oplossing eerst zocht in een ander bit. Investeer. Succes!!