mijn pony gaat niet in galop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:24

Misschien een idee of jezelf eens te laten filmen.
Je kan het daarna hier nog plaatsen en kunnen we kijken wat er fout gaat.
Heeft de pony het ook bij andere ruiters?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:36

melissapupa schreef:
een goede lesgever weet hoe het opgelost kan worden en voordat je in galop moet de hulp zijn: doorzitten, halve ophouding, buitenbeen achter de singel binnenbeen op de singel en
kuit geven. wat voor ras is het paard?
waar het misschien aan kan liggen is dat je geen goede stelling hebt, jij het paard tegen houd met de binnenteugel, dat het zadel niet goed ligt omdat het bos is rechtdoor dus geen stelling en in de bak zijn er hoeken en het kan zijn dat het zadel dan een vervelende druk geeft ook kan het zijn dat het paard nog niet genoeg balans heeft daarvoor kun je het paard longeren. het paard moet ook in een voorwaarts draftempo zijn.
ik hoop dat je hier wat aan hebt

Volgens mij moet het inderdaad zo, en geen schopjes!

Als je pony het niet snapt is het misschien een idee om galop eerst op stemhulp aan d elonge aan te leren. Dan kun je onder het zadel ook een stemhulp geven, wat het allemaal makkelijker kan maken.

Maar goed lesnemen lijkt me ook geen overbodige luxe.

Lowara

Re: mijn pony gaat niet in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:58

En wat als je dit op buitenrit gaat oefenen met eest andere paarden erbij? En zo de hulpen steeds blijft doorkoppelen?
Gaat hij wel in galop in de bak met een voorganger erbij als die in galop gaat? Meis.. Je bent zo te horen ook nog best jong. Maak het jezelf ook niet te moeilijk he :)

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 10:13

Meiden ! Dit is idd niet mijn eigen pony maar mijn verzorgpony en ik moet stalgeld
Meebetalen en ik zoek nog een verzorgpony want deze verzorg en rij ik alleen op zaterdag

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 10:15

Lowara schreef:
En wat als je dit op buitenrit gaat oefenen met eest andere paarden erbij? En zo de hulpen steeds blijft doorkoppelen?
Gaat hij wel in galop in de bak met een voorganger erbij als die in galop gaat? Meis.. Je bent zo te horen ook nog best jong. Maak het jezelf ook niet te moeilijk he :)

Nee met een voorganger gaat hij alleen harder draven maar ik ga alle tips gebruiken

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:55

ga lekker veel longeren! Dit heeft mji heel veel geholpen! ik weet niet waarom ofzo hahaha

Simonevd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:15

Een vriendin van mij heeft dit probleem ook met haar 6 jarige pony. Deze is niet goed doorgereden en nogal sloom van aard. Een tikje of schop geeft ze ook niks om. Wanneer ze wel wil galopperen is op buitenrit! Maar daarna wil ze het alsnog niet doen in de bak. Nu proberen we het met longeren terwijl zij erop zit en de hulpen geeft, ook stem, en als ik er dan met een zweep achteraan ren galoppeert ze uiteindelijk een paar rondjes. Zo kom je er dus wel op een gegeven moment gewoon los doen. Wat ook wel wil is achter een ander paard aan galopperen. En extreem enthousiast belonen als het paard het doet natuurlijk.

jojo_pranjic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:04

Zorg in eerste instantie dat je zeker weet dat het zadel enz. Goed zit en dat hij nergens last van heeft. Probeer daarna om Veel vlotte overgangen te maken om hem op te laten letten en ook om Veel voltes slangenvoltes enz. Te maken en te slalommen om hem lekker los te maken.