Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
elenaMM77 schreef:de basis zit in de dressuur
en dan heb ik het niet over een B proef kunnen rijden.
maar zoals al gezegd, het stuur en de rem, maar ook zeer zeker het gaspedaal wat op kan komen en neer kan gaan, het liefst op je zit.
het paardje moet eerst lekker ontspannen kunnen lopen, in balans, zowel rechtsom als linksom.
daarnaast moet de snelheid helemaal van jouw zijn.. de overgangen (lekker veel overgangen rijden), maar ook schakelen binnen de snelheid, van voorwaards naar terug.
pas als je kunt zeggen dat je de snelheid kunt controleren kun je lekker gaan springen.. trekt hij dan teveel voorwaards naar een hindernis, dan kun je m terugrijden, gewoon alsof de hindernis er niet is, zoals je dat normaal ook in de dressuur doet..
kan het wel leuk zeggen hoor, maar voor mij geldt dat ik zeer zeker ook nog niet de volle controle heb over de snelheid van mijn pony, meneer heeft het liefst standje snel en als het kan nog even sneller. we werken daar enorm aan.. bij de belofte van sprongen en/of een stevige galop met een sprong in het vooruitzicht kan meneer behoorlijk heet worden.. het springen zelf echter, kun je in een handgalopje op een sprong afgaan, de laatste twee sprongen trekt hij pas aan lol... gewoon standje ongeduld in het wachten hier.