Kwartier in- uitstappen naar bak, deken op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:32

Deken op doen. En niet afspuiten met koud water maar met lauw, anders is de overgang te groot, warme benen en dan koud water, en dat is niet goed voor de spieren.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 01:05

"t wordt een beetje saai zo, maar ik zou toch ook een dekentje doen hoor....ik moet zelf ook een minuut of tien stappen naar de bak van de buren, en ik heb d'r ook altijd een deken over (gewone zweetdeken, doe ik gewoon over het zadel). Ook omdat ze het op de heenweg koud krijgt als ik dat niet doe, en dan is ze veel te fris.
Maar als je paard het niet koud heeft, tsja, dan weet ik niet of het bij die van jou nodig is....
maar iig succes!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 10:15

Jippie schreef:
zeker een dekentje op doen.
Ik rij ook met een zelfgemaakte uitrijdeken. Gewoon gemaakt van een oude beddendeken. En omdat de wol-kwaliteit van die dekens beter is dan de dekens in de paardenwinkel denk ik er niet over om er een te kopen. Ik rij gezellig rond met mijn unieke rood/blauw geruite uitrij-deken Haha!

Woeiii!
Ik had een geelzwart gestreepte Haha! Mijn paard leek wel een wannabee tijger *LOL*
Ik gebruikte die ook altijd wanneer het echt intens koud was en ik mijn toen nog geschoren paard wilde longeren, ik legde hem gewoon tussen de singel en het shabrack en hield hem tijdens het werk dan gewoon op.
Helaas heeft mijn vader hem gebruikt voor het inpakken van zijn marathowagen en toebehoren tijdens vervoer, daar is hij niet knapper van geworden.
Ik heb nog wel ergens een vuilniszak met een stel gebloemde dekens Haha!

Maar om een lang verhaal kort te maken, elke oma heeft nog wel een stel èchte wollen dekens, en zo niet zijn ze wellicht voor heel weinig bij een kringloopwinkel te krijgen. Ze zijn losser van structuur als een echte paardendeken, hierdoor zijn ze niet zo geschikt om op te houden op stal, ze zijn veel kwetsbaarder voor scheuren e.d. Maar zeker voor het uitstapen kan je je geen betere deken wensen, door die lossere structuur drogen ze namelijk veel sneller.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:01

mzzz ik voel me hier heel dom eigenlijk....
Ik heb precies het zelfde geval.. ik heb namenlijk geen bak, dus moet ook altijd zeker een kwartier stappen...
maar ik doe dan geen deken op hoor,
Ik zadel haar op en stap naar de bak, dan is ze in beweging, in de bak aangekomen ga ik rijden.. nah dan is ze ook heel bezweet ja... maar ik stap netjes weer terug, ze staat niet stil en koelt dus niet te hard af... eenmaal thuis aangekomen is ze nog wel bezweet maar niet meer warm Lachen dus dan gaat de deken weer op Lachen
Ik doe het al heel lang zo en ze is nog nooit verkouden geweest dus...
nee geen deken voor mij Knipoog

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:05

Pasha schreef:
eenmaal thuis aangekomen is ze nog wel bezweet maar niet meer warm Lachen dus dan gaat de deken weer op

En daarom doe ik dus wel een deken op als ze echt bezweet zijn,
ik wil niet dat ze afkoelen terwijl ze nog nat zijn.
Zelf vind ik kou ook niet lekker op mijn spieren.