Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pleiada schreef:Sorry maar dit klinkt echt als een paard waar toch iets mis mee is lichamelijk..Ook al is een paard nagekeken kan er toch iets zijn wat niet goed is..Kan van alles zijn,ook zadel,bit,tanden,hoofdstel dat niet lekker zit,hoofdpijn,rug,nek,benen,maag en ga zo maar door..Als paarden pijn hebben kunnen ze er na 15 a 20 minuten wel doorheen lopen,dus ja..

Urielle schreef:Hij is iig wel insuline resistent en heeft ontgiftingskuren gehad voor maag en darmen plus voer verandering maar tot dusver heeft dat nog niks veranderd.
(Mijn instructrice dacht ook die kant op)
Maar in feite zou hij onder de buut dan ook moeten gaan lopen weer lijkt me en dat was niet het geval.
Tijden niks doen, beetje springen, wandelen, Parelli en weet ik het hebben we er al opzitten. Hoe langer hij niks doet, hoe vervelender hij is bij het oppakken.
Het is dat hij zo getalenteerd is (en duidelijk wel plezier heeft in het hogere werk) want anders had ik het al lang opgegeven. Maar ondertussen kan ik er nauwelijks mee starten want een paard zich zo gedraagt, dat is steeds een gok. Ik ga liever met een zekerder gevoel op wedstrijd. (Inmiddels is mijn zelfvertrouwen danig ondermijnd)

TurdusMerula schreef:Hoe zeker ben je dat er fysiek niet iets mis is met dit paard?
Ken je zijn hele verleden, is daar iets raars mee gebeurd? (niet willen stilstaan, enz.)
Hoeveel komt dit paard buiten? Hoe is het met andere paarden?
Wat voor een arbeid verricht het (of zou je willen)?
Elisa2 schreef:Buut is verschrikkelijk slecht voor de maag! ik vraag me ook af in hoeverre dat dat dan geholpen heeft qua pijnbestrijding en blijf toch die richting op denken. Ik geloof namelijk niet dat een paard zomaar niet wilt en jouwe staat strak van de stress en spanning. En dat word ook weer veroorzaakt door pijn...
RavenIris schreef:Neem je eigenlijk wel eens les met hem?
Misschien gaat er toch onbewust ergens iets fout en kan iemand even meekijken. Of je vanop de grond helpen natuurlijk of je erdoor praten?