Mede-bokkers help me! Vertrouwen springen kwijt.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:32

aeolusnr1 schreef:
Inderdaad, eerst dressuurmatig en heel rustig en stapje voor stapje steeds meer kennis en ervaring opdoen, net doordat je dan meer kennis en ervaring krijgt zul je ook meer controle krijgen.
Als je zelf merkt dat je meer controle hebt groeit het zelfvertrouwen ook zienderogen, dus idd aan de gang gaan met veel lessen en steeds maar opbouwen.
succes ermee.

Ik zal morgen met haar instructeur overleggen. Dochter heeft 1 x per week dressuurles en 1 x per week springles. Naar de springles is ze nog niet geweest sinds haar operatie..Weet niet of het verstandig is hier 2 x per week dressuurles van te maken. Met springles leren ze natuurlijk ook controle te krijgen en terug te rijden voor de sprong...

aeolusnr1

Re: Mede-bokkers help me!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:27

Inderdaad even een grondig overleg met de instructie is nooit verkeerd, het geeft ook aan dat je wil meewerken en meedenken.
Dressuur en/of springles tjaaaa aan jullie de keuze, maak ook die keuze samen met de instructie in overleg ook met het betreffende ruitertje.
Maar ik bedoel ook les in het Grondwerken, leren om te gaan met het paard, rust kunnen overbrengen, sturing kunnen geven, controle over gas en rem, zelfvertrouwen versterken, leren hoe paarden leren, hoe ze denken, bewust worden van de verschillen tussen het menselijk denken en paardsdenken, .......

max66

Re: Mede-bokkers help me!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:11

heb overleg gehad en we hebben idd besloten de eerste 2/3 maanden 2 x per week dressuurles te doen.

Eerst even dressuurmatig goed aan de slag (is de basis!), controle krijgen en paardje los durven laten, (zelf)vertrouwen krijgen. ...

De rest zit wel goed, we grondwerken, longeren, poetsen, knuffelen en wandelen. Vertrouwen is er sowieso heel erg, maar onder het zadel, bij een paard dat echt een zekere ruiter nodig heeft, is het iets moeilijker.

Maar ook dat komt goed!

"Thuis" gaat het rijden sowieso beter, de merrie is dan ook relaxter, mijn dochter ook en ze durf paard dan ook meer los te laten en vertrouwen te geven. Op de club is het toch spannender allemaal. Mijn dochter geeft aan thuis wel te durven/willen springen, maar voorlopig maar even niet!