Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Boetz schreef:@xBontfire : Ik heb al veel jonge paarden geleerd en ik moet zeggen dit is de eerste die huppelt , daarom mijn vraag .
Punz schreef:Nee xBontfire:
Niet elk jong paard huppelt. Ben net mijn jonge merrie aan het inrijden..
Zit er nu voor de tweede keer weer op ( vorig jaar ingereden, ci tien keer onder de man), weggezet voor de winter, nu weer aan het oppakken. Nog nooit een huppeltje gezien, terwijl zij natuurlijk ook nog gewoon haar balans moet zoeken
En echt:
voordat je "besluit" dat iets een balansprobleem is, moet je toch eerst écht zeker weten dat er medisch niets aan de hand is.
Joolien schreef:Af en toe een hupsje vind ik niet alarmerend, een paard die dat eel doet wel. Dan zit er gewoon iets niet goed denk ik dan.
Zou een kreupelheidsonderzoek laten doen en t zadel nakijken. Ik heb er zelf ook eentje gereden die dit deed, maar dan ook soms wel en soms niet, bleek als 3-jarige al hoefkatrolontsteking te hebben
xBontfire schreef:Joolien schreef:Ik zou een paard die dat bijna constant doet toch na willen laten kijken, incl zadel etc.
Tsja dat is ieder zijn mening hoor, ik snap dat je graag alles wilt uitsluiten.![]()
Die van mij is iig uit zichzelf gestopt met het huppelen, elk jong paard huppelt wel toch? Of is dat nou te makkelijk van mij om dat maar zo even aan te nemen?
anneliesdj schreef:xBontfire schreef:
Tsja dat is ieder zijn mening hoor, ik snap dat je graag alles wilt uitsluiten.![]()
Die van mij is iig uit zichzelf gestopt met het huppelen, elk jong paard huppelt wel toch? Of is dat nou te makkelijk van mij om dat maar zo even aan te nemen?
Ja dat vind ik te makkelijk.
Een hupje of een keer het hoofd gooien bij aandraven is nog normaal ja, maar dat moet echt na hooguit 3 stappen wel over zijn en als je veel overgangen rijd zul je ook na 2 of 3 keer rijden duidelijk verbetering zien.
Een paard wat gewoon een heel rondje zo blijft lopen, of zelfs nooit normaal draaft, daarmee is echt wel iets aan de hand.