lui paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ariannee

Re: lui paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:49

Misschien heeft je paard nieuwe batterijen nodig? :')

EliseVandeV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 09:55

elenaMM77 schreef:
aan de teugel met losse teugels kan volgens mij niet? aan de teugel is namelijk aanleuning zoeken, de mond van het paard staat met jouw hand in verbinding.. dat kan niet als de teugel wappert.

harde hand rijden is ook wat anders als de teugels op maat houden.

Je moet het hele idee van aan de teugel rijden denk ik even los laten..

teugels op maat en de achterhand activeren, dan komt het hoofd vanzelf omlaag en loopt hij 'aan de teugel'.. spreek liever van nageeflijkheid en aanleuning hebben in plaats van aan de teugel lopen. aan de teugel lopen lijkt veel meer op van voren rommelen, aanleuning hebben is van achter naar voren.. Veel mensen die het over 'aan de teugel' rijden hebben, hebben het ook vooral over de voorkant van hun paard en dat daar een mooie knik of krul in zit.

sorry, heb het verkeerd verwoord, losse teugel bedoel ik niet maar vanaf hij wat actief is moet ik niet trekken in de mond zoals de eigenaar verwoordde.. alleen dat actief krijgen is nog heel moeilijk, maar daar komt verandering in ;)
ik zal doen zoals je zegt, mij niet concentreren op het aan de teugel rijden maar zorgen dat hij actief is en zijn achterhand meer activeren en dan komt het aan de teugel rijden op de tweede plaats en wordt dit ook gemakkelijker. dankjewel om te reageren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:56

ariannexrich schreef:

Als ie elektrisch is even goed opladen?

EliseVandeV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 09:56

ariannexrich schreef:

ja amai dan bestel ik meteen nieuwe :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:56

Rebecca schreef:
ariannexrich schreef:

Of dat :j

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:57

EliseVandeV schreef:
ariannexrich schreef:

ja amai dan bestel ik meteen nieuwe :)

Top, misschien dat het help :)

EliseVandeV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 09:57

Rebecca schreef:
ariannexrich schreef:

haha ik ben mijn lader kwijt maar ik bestel wel een nieuwe ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:05

EliseVandeV schreef:
Tigra_ schreef:
Heb je al 4 jaar les van dezelfde instructeur en ook met dit paard?
Als dat zo is is het misschien tijd om eens rond te kijken voor een andere. Niet iedere instructeur past bij elke combinatie als deze jouw niet heeft kunnen helpen in al die tijd is het toch tijd om even verder te kijken. Dat kan nooit kwaad.

nee, sorry.. ik volg lessen bij een instructeur met andere paarden en rijd nog andere paarden bij in mijn vrije tijd.. mijn instructeur is zeker een goeie, ze heeft op heel hoog niveau wedstrijden gereden en werkt met paarden met trauma's.. zij weet ontzettend veel dus aan haar zal het niet liggen. toch bedankt om te reageren

Kun je dan niet een les volgen met dit paard bij diegene? Bedoel als jouw maar even op weg kan helpen hoe je het moet doen toch?

EliseVandeV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 13:25

Tigra_ schreef:
Tigra_ schreef:
Heb je al 4 jaar les van dezelfde instructeur en ook met dit paard?
Als dat zo is is het misschien tijd om eens rond te kijken voor een andere. Niet iedere instructeur past bij elke combinatie als deze jouw niet heeft kunnen helpen in al die tijd is het toch tijd om even verder te kijken. Dat kan nooit kwaad.

Kun je dan niet een les volgen met dit paard bij diegene? Bedoel als jouw maar even op weg kan helpen hoe je het moet doen toch?

dat is een goed plan, het is wel niet mijn paard dus ik moet dat met de eigenaar bespreken maar hij geeft veel vrijheid.. dan is natuurlijk vervoer nog een probleem maar dat moet wel te regelen zijn. ik kan ook mijn lesgeefster naar daar laten komen, het is tenslotte niet echt ver. dankjewel voor de tip!