Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Starbreeze schreef:banketstaaf? Ik vind dit antwoord het enige antwoord waar ts iets mee kan. Als je serieus al 1,5 jaar bezig bent en je op buitenrit niet kan voelen of zien of je paard links of rechts galoppeert, dan gaat het gewoon niet goedkomen door zelf aan te blijven modderen. En dat is niet banketstaaf bedoeld, het is ook niet erg dat zoiets niet lukt. Maar ts wil haar paard ook rechts laten galopperen. Wanneer dit paard al jaren links galoppeert zal het geen gemakkelijke opgave zijn wanneer je zelf ook niet recht van lijf en leden bent. Als ze dit perse wilt, dan zou ik eerst het paard door iemand anders laten trainen en het daarna zelf na te rijden. Ik denk dat als ze zelf door blijft gaan het uiteindelijk uitloopt op frustratie. Dit paard moet gegymnastiseerd worden, leer haar schouderbinnenwaarts en wijken, en dat betekent er aan rijden! Dat is al moeilijk genoeg voor een onervaren ruiter op een paard waar wel alle knoppen op zitten, maar als een paard gecorrigeerd moet worden is dat dus nóg moeilijker en daardoor wordt het probleem alleen maar groter denk ik. Ik vind het juist ontzettend knap van ts dat ze hulp vraagt, dat ze zich ervan bewust is dat het niet lukt. Je hebt er genoeg die maar door blijven rijden. Arme paarden.
Starbreeze schreef:Check mijn tip over het wijken nog even, als dat lukt wordt die galop ook makkelijker.
Zijn jullie daar ook mee bezig?
Starbreeze schreef:AmoorM schreef:Wie kan mij uitleggen wat het rechtrichten precies inhoud?
Heel kort is dat je paard zijn voor en achterbenen dan in hetzelfde spoor lopen. Paarden zijn van nature scheef. Google er maar eens op dan vind je ook oefeningen die je daarbij kunnen helpen.
Starbreeze schreef:Zo duur hoeft dat niet te zijnje kan de ruiter ook bij je paard laten komen en het samen doen.
Martine_R schreef:Dat heet instructie, die er zo nu en dan op klimt. Dat is niet je paard in training zetten bij een prof.
Starbreeze schreef:Even terug lezen, dat zeg ik niet
AmoorM schreef:Het longeren is een ander verhaal. Dan vindt ze het heel moeilijk om in galop te komen.
Martine_R schreef:Starbreeze schreef:Zo duur hoeft dat niet te zijnje kan de ruiter ook bij je paard laten komen en het samen doen.
Martine_R schreef:Dat heet instructie, die er zo nu en dan op klimt. Dat is niet je paard in training zetten bij een prof.Starbreeze schreef:Even terug lezen, dat zeg ik niet
''Als ze dit perse wilt, dan zou ik eerst het paard door iemand anders laten trainen en het daarna zelf na te rijden. ''
Je laatste comment is dus precies wat ik in mijn eerste bericht zei.
Lekker bij de basis beginnen TS. Als ik jou was zou ik me laten voorlichten door je instructrice als je daar tevreden over bent.
AmoorM schreef:Dan mist het paard dus ook balans? Oefeningen als op de binnen hoefslag rijden en wijken voor druk op de volte zijn dan goed toch? Ik lees op internet ook van die moeilijke oefeningen zoals traffers ect maar daar kunnen we echt nog niet aan beginnen.