Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
EvelienKiss schreef:Je schrijft dat dit paardje twee jaar heeft stil gestaan. Mijn ervaring is dat er dan meestal iets aan de hand was. Weet jij waarom het paardje heeft stil gestaan? Loopt ze ook zo aan de longe zonder zadel? En aan de longe met zadel? En aan de longe, met zadel en jou erop? De antwoorden die je geeft, biedt informatie over eventuele oplossingen. In elk geval is het probleem dat je laat zien zodanig lastig, dat we waarschijnlijk niet op basis van deze twee foto's een goede aanpak kunnen adviseren.
different1 schreef:om heel eerlijk te zijn vind ik dit dier dermate moeilijk gebouwd (korte hals, kort voorbeen, zeer lange en holle rug, overbouwd) dat ik persoonlijk zo'n dier niet als rijdier zou gebruiken.
wat nog iets zou kunnen helpen is longeren, neus tussen borst- en kniehoogte (mag iets achter de loodlijn) en heel veel schakelen in tempo.
qua rijden met het zadel wat er nu op ligt gaat het alleen maar erger worden, of ze gaat in een eigen houdinkje lopen en je hulpen gaan niet meer door komen.
veertje99 schreef:Ik heb geen les. Dit kan niet omdat ze maar een 2 paards trailer hebben en er al 2 pony's naar de les gaan. Ook zou dit niet kunnen i.v.m prive redenen.
Dit zadel kan dan inderdaad niet goed liggen. Maar ook bij het western zadel (dat ze altijd al op heeft gehad zonder problemen) doet ze dit.
Aan het hoofdstel zou dit niet kunnen liggen. Eerst reed ik met western hoofdstel dat bit was niet goed (te groot en daar had ze last van) nu heb ik een engels hoofdstel dat goed zit met een goed passend bit.
poes schreef:Waarom vind je bijzet niet nodig? Van gewoon rondjes sloffen worden ze niet beter.