Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Roodvos schreef:Ik knik gemakkelijk in bij mijn rechterheup (heb lichte scoliose).
Ik kreeg de tip om als ik op de rechterhand rij regelmatig even naar de linkerheup van het paard te kijken. Dat kun je natuurlijk ook doen als je een buitenrit maakt. In jouw geval moet je dus regelmatig een blik werpen op de rechterheup van het paard. Bijv. iedere 100 meter.
Het heeft absoluut te maken met bewustwording en leren voelen. Op gegeven moment leer je voelen dat je weer knikt en ga je makkelijker corrigeren.
Ivy_ schreef:Deze tip is me al eerder gegeven en ik heb het vandaag uitgeprobeerd. Met als resultaat dat ik al een stuk minder ingeknikt zat! En pijnloos een buitenritje heb kunnen maken![]()
Wat ik wel voelde als ik dit dus deed, een ongemakkelijke druk rondom en in de heup, waarna mijn spieren daar al snel erg vermoeid aanvoelden. Is dit dan een goed teken?
Askja schreef:Leuke tip Roodvos! Ga ik eens toepassen in mijn lessen. Als ik het nu droogoefen op mijn stoel voel ik mijn heup/zitbeenknobbel aan de kant waar ik niet over mijn schouder kijk, duidelijk zakken
berdien85 schreef:Ik ga hier even de tips doorlezen. Ik knik ook in met mijn heup. Staat met regelmaat op mijn coupons. Ik heb erg moeite om dit zelf ook te voelen..