hwn schreef:Je vraagt duidelijk teveel: je hebt haar "na hard werken voor elkaar", en dan ga je nog es een moeilijke oefening vragen. Is logisch dat het paard dit niet meer wil/kan. Je zegt dat ze medisch ok is, maar spierpijn kan je niet zien op röntgen en zo (wel bij bloedonderzoek, daar krijg je dan verhoogde CK-waarden)
Als ik je profiel bekijk, zijn er wel aantal dingen die me storen: er zit heel wat om het hoofd van het paard: zo'n gekruiste neusriem (is dat een Mexicaanse? Ben de naam vergeten, ik gebruik al jaren geen neusriem meer, vandaar) waarvan het sperriempje volgens mij toch erg strak aangesnoerd is, ik denk niet dat er 2 of 3 vingers tussen kunnen, een pessoabit, een martingaal...
Ik zou met een simpel bitje gaan rijden, en je sperriem lekker losser maken, want nu kan je paard de mond niet ontspannen, en daardoor zijn/haar hele lijf niet.
Verder lijkt het paard mij op bijna alle foto's in je profiel nogal stijf in de achterhand, kan ook door je te sterk inwerkende ruiterhand zijn. Dus in jouw geval zou ik wedstrijden rijden even vergeten, en een goede instructeur/instructrice zoeken die je kan leren je paard te ontspannen en te gymnastiseren, en je kan leren om haar meer terug te rijden op zit ipv te moeten vechten. Is ze ook heet in de omgang? Want ze heeft toch een rustige uitstraling op de foto's.
ik rij met een simpel bitje en zonder martingaal je kijkt hier waarschijnlijk naar mijn springfotos daar reed ik met een spring bit ja
omdat ze zo enorm sterk is, ik probeer nu ook met een normaal bit te springen , ze is rustig wanneer je der niet op zit ja maar wanneer je der rijd is ze echt niet rustig , alles behalve dat maar jullie kunnen wel allemaal vertellen hoe makkelijk of rustig ze is maar jullie weten half niet hoe ze in elkaar steekt ! laat het allemaal maar zitten hier heb ik toch niks aan. hier vroeg ik niet om