Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
yarrah schreef:Ik denk dat hij een dikke dondersteen is. Hij heeft lak aan jou, een slof of gogue zou je kunnen gebruiken om hem wat gehoorzamer te maken, maar dat moet je wel consequent gebruiken. Mocht hij weer gaan klieren gelijk aanpakken laten zien dat je sterker en slimmer bent. En als hij door heeft dat het geen zin heeft houd hij vanzelf wel op en kun je afscheid nemen van de slof. Ook 12 jarige paarden hebben opvoeding nodig zeker bij een nieuwe eigenaar.
succes!
yarrah schreef:Ik denk dat hij een dikke dondersteen is. Hij heeft lak aan jou, een slof of gogue zou je kunnen gebruiken om hem wat gehoorzamer te maken, maar dat moet je wel consequent gebruiken. Mocht hij weer gaan klieren gelijk aanpakken laten zien dat je sterker en slimmer bent. En als hij door heeft dat het geen zin heeft houd hij vanzelf wel op en kun je afscheid nemen van de slof. Ook 12 jarige paarden hebben opvoeding nodig zeker bij een nieuwe eigenaar.
succes!
sanne83 schreef:Sady schreef:Na een aantal uitbraken en vallen ben ik behoorlijk onzeker en bang geworden.
Lijkt me niet meer dan normaal dat je daar bang van wordt. Angst is een hele nuttige emotie ter zelfbescherming. Je instinct zegt eigenlijk dat je er niet op moet gaan (en je instinct heeft gelijk wat mij betreft). Ik zou niet afwachten tot er wel iets ernstigs gebeurt.
Citaat:Probleem is dat hij zeer slecht over zijn rug gaat en dan probeert uit te breken als het te lastig begint te worden voor hem.
Dit (in combinatie met gevaarlijk gedrag) klinkt zeker als een pijn/bewegingsprobleem. Dat zou ik absoluut eerst uitsluiten.
Sady schreef:Heb inmiddels al een afspraak bij de paardenkliniek in Emmeloord staan eind Februari. Hoop ook dat daar aan het licht komt wat er loos is. Toch wil ik niet blijven rijden met slof.