jaleesa89 schreef:Ongebroken pelham werkt super, liefst dan een rubberen (die zijn ietsje vriendelijker dan de ijzeren. Veel springruiters verkiezen ook de rubberen variant boven de ijzeren juist om die reden.
De bitten van Trust zijn echt super qua kwaliteit, die gaan zowat een mensenleven mee maar daar betaal je dan ook voor
Heel veel succes met je zoektocht.
Idd, die had ik ook voor mijn pony (ik heb heb overigens maar twee keer gebruikt

Maar ik wil je toch nog een beetje overhalen om het niet te doen

Ik heb ook een enorme heethoofd en in het begin kon ik er ook niet mee naar buiten, want dan 'schrok' ze van iets en draaide ze 180° om haar as, om terug naar stal te crossen.
En nee, er was geen houden aan

Dus mensen zeiden me ook, doe het beest weg, het wordt nog je dood!
Of koop op z'n minst een pelham

Maar ik heb het zelf hardhandig geleerd dat dat alleen maar symptoombestrijding is.
Het lag namelijk aan mij, ik had geen vertrouwen in haar en elke keer als we naar buiten gingen bouwde ik erg veel spanning op. Ik heb een gevoelige pony dus die maakte daar gebruik van
En nu rij ik met een gewoon stalhalstertje rond aan een lekker lang teugeltje.
Dus probeer eerst een naar jezelf te kijken; gedraag je je anders buiten dan normaal? Neem je haar onbewust toch wat strakker vast? Wat bij mijn pony hielp is wat ruimte geven als ze er toch vandoor ging, dus even teugels wat losser en rustig met zit en stem proberen te kalmeren. Want aan de teugels trekken had bij haar het omgekeerde effect, daar ging ze nog harder van