Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bigone schreef:Jij hebt nu al veel topics geopend sinds je je paard hebt, misschien kun je beter eerst eens aan je lesgever vragen hoe je al je problemen moet oplossen. Volgens mij heb je er nogal wat met je paard.
OneAndOnlyx schreef:geerke schreef:TS...hoeveel ervaring heb jij met paarden?Heb de vorige twee topics ook even vluchtig doorgelezen
Ik rij zo'n 9 jaar op een manege. Verder heb ik vanaf mijn 9de tussen eigen paarden gelopen.
geerke schreef:dat is niet veel...en nu gaat half bokt over mij heenvallen uiteraard.![]()
Op een manege rijden houd in 1 uur per week.
geerke schreef:Tja...ik ga liever geen discussie met je aan hierover.Er is een verschil tussen vijf uur per dag op een pony zitten en iets rijtechnisch weten op te lossen.Met dat laatste heb je klaarblijkelijk nog niet genoeg ervaring.Anders had je dit probleem niet gehad.Het is trouwens geen schande om op je 16 de nog niet erg veel ervaring te hebben.
Francieen schreef:Grondwerk vind in met dit echt totale onzin. Het is rijtechnisch. Als je het paard achteruit gaat laat hem lekker achteruit lopen. Gaat hij stilstaan? In z'n achteruit want op een gegeven moment gaat het zeer doen. Net zo lang naar achter als jij wilt. Lukt dit niet? Misschien werkt het wel als ze 1 stap vooruit gaat te belonen, en zo opbouwen? Ja het is Wss staken doordat ze jou probeert het komt sowieso weer een x weer goed!!
Equilibria schreef:Als je wat wil doen op het moment dat ze vervelend is, achteruitloopt, bokt en dergelijke, kun je ook overwegen een flinke stemhulp te geven. Het ligt een beetje aan wat je onder je hebt, maar dit kan bij sommige paarden goed werken. Dan hoef je niet meteen naar de zweep te grijpen.
Bizzybijtje schreef:Paard heeft overduidelijk ergens last van. Gezien de andere topics.
) en leren we weer bij over elkaar. Ik longeer ook veel, daarin merk ik ook haar karakter en hoe vurig ze eigenlijk is(als ik begin met longeren gelijk gaan draven, wat ik uiteraard niet beloon maar dit merk ik toch vaak). Verder vind ik haar ontzettend fijn aan de longe vooral omdat ze graag haar best doet. Daar word ik blij van
. Wat rijtechnisch verbeteren betreft heb ik les op een manege, en ik vind zelf dat ze goede tips heeft. Binnenkort gaat er misschien privéles komen(daarover ben ik in gesprek met mijn ouders) en dan gaat mijn houding zeker verbeteren.
. OneAndOnlyx schreef:Florionn: Bedankt voor je tip! Miramii geeft al aan wat ik ook denk; dit is een onwijs goede tip voor later!
Miramii: Grondwerk doen we veel samen, elke week gaan we op les(de gw-lessen stoppen binnenkort, maar ik ga thuis lekker verder) en leren we weer bij over elkaar. Ik longeer ook veel, daarin merk ik ook haar karakter en hoe vurig ze eigenlijk is(als ik begin met longeren gelijk gaan draven, wat ik uiteraard niet beloon maar dit merk ik toch vaak). Verder vind ik haar ontzettend fijn aan de longe vooral omdat ze graag haar best doet. Daar word ik blij van
. Wat rijtechnisch verbeteren betreft heb ik les op een manege, en ik vind zelf dat ze goede tips heeft. Binnenkort gaat er misschien privéles komen(daarover ben ik in gesprek met mijn ouders) en dan gaat mijn houding zeker verbeteren.
Wat betreft de lange buitenritten ben ik het deels met je eens, aan de ene kant omdat we het vertrouwen inderdaad nog niet hebben, maar toen ik haar pás had ging ik al naar buiten(eerste paar keer met maatje) en ze was onwijs braaf. Ook de keren alleen deed ze het keurig!!(overigens heb ik voordat mijn zadel er was elke keer met haar aan de hand gewandeld, eerst liep ze onwijs tegen m'n hielen maar dit is verbeterd, mede door het grondwerken!)
Darkadia: Samen wandelen gaat prima, aan het begin ging dit wat stroef(lees bericht aan miramii) maar het zeker verbeterd. Ik ben zelf tevreden over mijn instructrice en mijn ouders(zij betalen..) en ik zijn dan ook van mening dat de lessen op de manege(waar echt 8/10 eigen paarden lopen) naar wens zijn. Ik heb gezocht naar een privéinstructrice maar dit hebben mijn ouders afgewezen helaas. Er is een kans dat ik privéles mag van mijn ouders, op de manege. Dit zou ik zelf al een hele verbetering vinden.
2IJsjes: Ik merk ook nu ik al een tijdje niet buiten heb gereden dat ze erg rustig is en contact zoekt. Zo kon ik vorige week haar neus niet eens aanraken en nu mag ik er uitgebreid over aaien![]()
.
Wat je ook kan doen is het nog eens voorleggen aan haar. Geef aan dat de zweep je geen geschikte oplossing lijkt en vraag of ze een andere oplossing weet!