Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
piezze schreef:jaap_2005 schreef:Afstappen, 2,3,4,5 rondjes door de bak lopen/rennen en weer opstappen.
Dit vind ik dus zo een flutreactie waar ts niets mee kan, hier word je toch alleen maar meer gefrustreerd van lijkt me. Begin en eindig met makkelijkere oefeningen die wel goed gaan en zoek oplossingen voor de oefeningen die niet lukken. Verdiep je in de juiste hulpen voor bepaalde oefeningen en probeer te achterhalen wat je verkeerd doet. Vaak als je op andere paarden gaat rihden,, merk je dat je bij elk paard op dezelfde problemen stuit. Het ligt echt 9 van de 10 keer aan onbewust verkeerde of tegenstrijdige hulpen. Ook met de verplaatsing van je geeicht o ongelijke beugelriemen, geef je al ongewenste signalen/hulpen aan je paard.

piezze schreef:jaap_2005 schreef:Afstappen, 2,3,4,5 rondjes door de bak lopen/rennen en weer opstappen.
Dit vind ik dus zo een flutreactie waar ts niets mee kan, hier word je toch alleen maar meer gefrustreerd van lijkt me. Begin en eindig met makkelijkere oefeningen die wel goed gaan en zoek oplossingen voor de oefeningen die niet lukken. Verdiep je in de juiste hulpen voor bepaalde oefeningen en probeer te achterhalen wat je verkeerd doet. Vaak als je op andere paarden gaat rihden,, merk je dat je bij elk paard op dezelfde problemen stuit. Het ligt echt 9 van de 10 keer aan onbewust verkeerde of tegenstrijdige hulpen. Ook met de verplaatsing van je geeicht o ongelijke beugelriemen, geef je al ongewenste signalen/hulpen aan je paard.
gabixcoen schreef:fenijro_tani schreef:Ik ben het 100% met Nine eens,
Nu denk je dat je niets verkeerd heb gedaan en ik bedoel het niet gemeen of vals maar kijk eens wat je kan veranderen,
Ik heb ook je andere topic over doorlezen gevolgd en daar kreeg je goede tips!
Met welke oefeningen heb je problemen? En wat doet de pony dan wel of juist niet?
Ga bij jezelf na: wat kan ik doen om het te veranderen?
En daar ga je aan werken.
Doet de pony het goed? Belonen en stoppen!
Dan blijft het goed in je geheugen en je ponys geheugen staan.
Ik heb problemen met de rechter galop, hij valt naar buiten. Galoppeert niet aan en als hij het na 20x proberen doet dan springt hij meestal weer om. Ik probeer hem naar binnen te drukken en dat gaat nu beter, maar ik weet nu echt niet meer wat ik aan mezelf kan doen.....
daarna doet ie t overigens wel heel goed, maar dat is niet helemaal de juiste manier hoe ik iets wil bereiken
gabixcoen schreef:Ik weet het ook niet meer, want we betalen veel voor een les het zijn goede kennissen we zien elkaar bijna elke dag ik werk daar soms het is super dichtbij. Het is gewoon moeilijk om daar weg te gaan dan. Ik weet niet of het aan mij ligt, want hij doet het altijd bij iedereen die er op hem rijd en er is niks mis met hem. Ik kan mezelf natuurlijk altijd verbeteren en probeer dat ook altijd, maar ik heb zo'n idee dat hij me gewoon probeert te treiteren en dan word ik daar boos om.
Ik ga nu wel proberen om als ik boos word even niks of iets makkelijks te doen, maar ik wil het nu wel graag is goed krijgen en na een jaar lang dat mijn pony dit doet raakt mijn geduld ook gewoon op..