ONTSPAN !

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Re: ONTSPAN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:09

Wat mij ontzettend heeft geholpen bij het "ontspannen" rijden is mijn fantastische instructrice. Als ik ga spannen ga ik terug naar een oefening waarvan ik zelf wel weet dat dat ontspannen lukt en probeer vanuit dat gevoel weer verder te gaan.

Doorzitten doe ik daarom ook maar kleine stukjes en dat gaat steeds beter. Mijn instructrice maakt mij erg bewust van mijn lichaam en daardoor is ontspannen makkelijker. Ik had altijd het idee dat je inderdaad alles moest loslaten, maar nu veer ik veel meer vanuit mijn enkels en zit zoveel stiller en makkelijker.

Wat bij mij ook goed helpt is denken aan mijn ademhaling, iemand die een grapje maakt waardoor ik moet lachen of liedjes mee zingen.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 19:16

JorisDy schreef:
Wat mij ontzettend heeft geholpen bij het "ontspannen" rijden is mijn fantastische instructrice. Als ik ga spannen ga ik terug naar een oefening waarvan ik zelf wel weet dat dat ontspannen lukt en probeer vanuit dat gevoel weer verder te gaan.

Doorzitten doe ik daarom ook maar kleine stukjes en dat gaat steeds beter. Mijn instructrice maakt mij erg bewust van mijn lichaam en daardoor is ontspannen makkelijker. Ik had altijd het idee dat je inderdaad alles moest loslaten, maar nu veer ik veel meer vanuit mijn enkels en zit zoveel stiller en makkelijker.

Wat bij mij ook goed helpt is denken aan mijn ademhaling, iemand die een grapje maakt waardoor ik moet lachen of liedjes mee zingen.

mijn instructeur maakt wel grapjes (dat werkt bij mij zowieso het beste ) dus op die manier zit ontspanning er wel in

nina_123

Re: ONTSPAN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:52

Ik had tot een jaar geleden ook het probleem dat ik mijn nek en schouders vast zette. Iemand heeft me toen de tip gegeven om tijdens het rijden soms even rond te kijken waardoor je nek en schouders draaien. Deze tip heeft mij erg geholpen :)

msmpure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:03

Train je lichaam als je niet op een paard zit. Dus bijvoorbeeld dmv yoga en/of pilates.
Laatst bijgewerkt door Urielle op 12-01-15 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: vermelding eigen website verwijderd

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:55

Voordat ik op het paard stap, loop ik een rondje met haar door de bak.
De eerste 3 passen adem ik in, de volgende 3 stappen houd ik mijn adem in en de 3 stappen daarna adem ik uit. Dit doe ik 2 rondjes en vervolgens stap ik op het paard.

En ik kauw bewust kauwgum op het paard, om mijzelf zo te ontspannen.

Edit; stukje toegevoegd

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 17:10

YOURLOVER schreef:
Voordat ik op het paard stap, loop ik een rondje met haar door de bak.
De eerste 3 passen adem ik in, de volgende 3 stappen houd ik mijn adem in en de 3 stappen daarna adem ik uit. Dit doe ik 2 rondjes en vervolgens stap ik op het paard.

En ik kauw bewust kauwgum op het paard, om mijzelf zo te ontspannen.

Edit; stukje toegevoegd

lopen door de bak helpt voor mij niet, heb ik wel eens geprobeerd.
Kauwgum kauwen vind ik een beetje griezelig , ben bang dat dat fout gaat haha