Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sjira schreef:Het verbaasd me dat je lesgever is afgestapt.. Mijn paard trippelt en danst ook wel eens maar daar moet ik gewoon even doorheen rijden. Was je lesgever bang? Waar was hij bang voor? Als jij gewoon eem paar keer lekker hebt gereden maar jouw lesgever durft niet en stapt na een paar passen af, is hij dan wel de juiste persoon om ermee om te gaan? Wat is zijn ervaring?
Als een vreemde ruiter op mijn paard stapt dan gaat ze ook in staking en dreigen. Dat is meer onzekerheid omdat ze niet weet waar ze aan toe is. Als je met een 'oppervlakkige' instelling mijn sensibele paard probeert te rijden loopt het sws uit op een mislukking. Iemand met gevoel en geduld en die snapt dat je eerst even kennis moet maken en m'n paard 'gerust' stelt rijdt de sterren van de hemel op m'n paard..
Eroslaris schreef:@sjira: ik denk dat hij inderdaad wel wat schrik had, ik ging hem gewoon doorrijden maar ik mocht niet, hij wou hem eerst longeren. Aan de longe deed hij dan inderdaad dom, maar bokken paarden niet makkelijker aan de longe dan onder de man? zeker als ze niet gewend zijn om gelongeerd te zijn?
bigone schreef:Toch, of juist door bovenstaande info gaan bij mij alarmbellen af. Ts, laat dit paard VOOR je hem koopt volledig keuren, ook volledig op de foto,hals,rug,bekken. Hoezo moeite met dubbelsprongen van een meter, dit is L nivo en bokken wanneer hij te kort word gepakt. Paard wil wel maar zou wel eens niet kunnen door gebreken in de bovenlijn.
Petrichor schreef:Pardon bokken? Ook al is het -50, als dat beest bewust mensen er af probeert te bokken dan deugt hij niet.Kan natuurlijk zijn dat er qua gezondheid iets mis is, maar dan is het de vraag wil je überhaupt kosten besteden aan het keuren van een paard wat niet braaf is. Als ik jou was zou ik hem lekker weer terug brengen naar de huidige eigenaar, wat heb jij er aan om weer een miskoop te begaan?
Trouwens ik zit mij suf te piekeren maar wat betekend hws?