Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DarkShines schreef:Als je een paard 7jaar rijdt en het hupsje is er nog steeds niet uit dan vind ik dit wel verontrustend.
Ik zou verwachten dat met correcte training zo'n hupsje met een paar maanden over is (dit is iig mijn ervaring).
charissa134 schreef:ik vind het eerlijk gezegd een beetje jammer dat er gelijk reacties gegooit worden over slechte instuctrice, een slap paard, onkundige ruiter en geen basis.
want we zijn dus wel een jaar bezig deze winter met de basis, ik heb hem ruim 3/4 jaar alleen maar vw/nw gereden. en ja dat doen we nu nog steeds.
ik rijd hem nu zo'n 7 jaar en geen van jullie weet waar we vandaan komen, kun je nagaan wat voor een reacties ik dan gehad zou hebben.
ik heb zonder dollen ongeveer 15 verschillende instructeurs gehad, en dit is de eerste waar het gewoon mee klikt, ze begrijpt mij en mijn paard en heeft ons al 10x beter gekregen dan welke andere instructeur die ik ooit heb gehad.
ik zeg niet dat jullie per definitie ongelijk hebben, want er zijn inderdaad nog 100.000 dingen die beter kunnen.
maar in ieder geval bedankt, we oefenen saampjes gewoon door
charissa134 schreef:hij heeft het eerder ook niet gedaan, het is er eigenlijk een beetje ingeslopen en in de draf komt het bijna tot niet meer voor. het is puur met aanspringen.
ik zeg ook zeker niet dat het aan mijn paard ligt, en of het door mij komt, mijn intructrice of een combi van beiden weet ik heel goed.
maar ik zoek wel naar oplossingen, en zal nooit "zomaar" wat gaan aanrommelen.
R12312 schreef:Is het de vos uit je profiel?
Ik gok, want dat is het enige wat we vanaf het internet kunnen doen, is dat je hem iets te vast houd aan de voorkant en dat hij daardoor zijn rug in de overgang eruit drukt. Iets voorwaartser erin proberen te rijden en blijf mooi mee in je hand, dan moet het goedkomen.
EdkingEnzo schreef:Nou dat klinkt niet zo vriendelijkHij doet het verder hartstikke goed, alleen dus af en toe zo'n hupje
(dus ook lang niet altijd!). We zijn er altijd zo goed mogelijk mee bezig, en ik ga echt geen andere instructrice hiervoor nemen, wil toch niet meteen zeggen dat ze niet goed is??
terpentijn schreef:Dat laatste is nou juist een buitengewoon slecht advies, zo leert een paard nooit juist lichaamsgebruik.
flavlip schreef:Het is nu vooral met aanspringen naar de galop? Weleens gelet op de timing van je hulp? Misschien geef jij de galophulp op een "onhandig" moment voor je paard en maakt hij een huppeltje om uit te komen. Wat gebeurd er als je hem in galop "laat vallen"? Dus steeds harder draven tot hij vanzelf aangaloppeerd.