ireika schreef:Bedankt voor het filmpje, dit geeft al een beter beeld!
Op het eerste zicht, heb ik de indruk dat je zelf nog wat moeite hebt met je eigen balans en soepelheid in je eigen lichaam. Je zit héél stil, een beetje te stil eigenlijk waardoor ik de indruk heb dat je je paard niet volledig volgt in haar beweging. Probeer te werken aan soepelheid en core stability, en ga tijdens het rijden eens heel bewust nadenken over je eigen zit (bv: zit ik nog goed op beide zitbeenknobbels? zijn mijn schouders nog goed ontspannen en geven ze de juiste richting aan voor de schouders van mijn paard? Volg ik de mond nog goed met mijn handen?)
Wat bij mij helpt is om regelmatig (vooral bij het instappen en uitstappen, maar soms ook tussendoor) lenigheids- en evenwichtsoefeningen te doen op mijn paard, af en toe me eens goed uit te rekken, armen en benen stretchen en dan weer zoeken naar de juiste balans tussen aanspanning-ontspanning.
Voor je paard zelf zou ik oefenen op het vergroten en verkleinen van de cirkel, en correcte tempowisselingen (liefst zelfs nog met lengtebuiging). (Maar altijd goed op letten dat jij juist in evenwicht zit en niet naar binnen of buiten helt).
Hoe is ze trouwens aan de longe? Heeft ze er dan ook zoveel moeite mee?
Dit vindt ik op een fijne en opbouwende manier gebracht.
Aan de longe is het wel beter.
Maar ook wel als ze meer naar voren moet dat ze zich dan ook omhoog drukt.