Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Shanna schreef:Aan prive-les hangt helaas weer een heel ander prijskaartje, en we hebben het helaas niet erg breed (eerder erg krap). De reden dat we de paarden hebben is omdat Bijke (mijn merrie) zelf gefokt is uit de oude merrie van mijn ouders, en de paarden tegen kost-prijs bij mijn ouders gestald kunnen staan. Als we de paarden ergens anders moesten stallen zouden we ze al moeten verkopen puur omdat wij het geld er niet voor hebben..
Omdat Bijke zelf gefokt is, en verder 100% betrouwbaar, zal ik haar ook nooit verkopen. Het is een schat van een dier, alleen met rijden kan ik haar wel wat doen soms.. Omdat mijn eigen niveau lang niet goed te noemen is (recreatie-ruiter, niets meer en niets minder) heb ik een ervaren bijrijder voor haar welke ze op de manege ook op de jonge/ groene paarden laten rijden.
0000 schreef:Tja....Ik denk niet dat het niet op de hoefslag lopen nou je grootste probleem is. Je paard trekt zich gewoon bijzonder weinig aan van jou en jij reageert daar niet of veel te laat op, je loopt echt continu achter de feiten aan. Ik denk dat op dit moment de enige manier om dit op te lossen is het paard een paar weken laten doorrijden door een goede ruiter en zelf een aantal keer lessen volgen, liefst bij diezelfde ruiter op een wel goed opgeleid paard. Jullie beiden even 'resetten' zal ik maar zeggen. Samen komen jullie hier imo niet meer uit omdat het een enorm ingesleten en verankerd probleem is geworden.
Verder denk ik dat het handig is om er even rekening mee te houden dat je met eens per week rijden niets opbouwt qua conditie of spierkracht. Je mag dus, als je eerlijk bent naar je paard, eigenlijk niet verwachten dat er op een bepaald punt nog vooruitgang inzit. Natuurlijk kan ze veel meer dan ze nu laat zien hoor, maar dat is ook wel iets om even in je achterhoofd te houden.
Pluspuntje, je hebt wel een vreselijk braaf paard!
Citaat:Alnsog denk ik dat jullie er meer van leren als je één keer in de maand een privéles neemt, dan elke week groepsles. Zou hier echt naar kijken.
max66 schreef:ik zie dat je, als je het paard naar de hoefslag wilt sturen, je buitenhand van de hals doet. Dit moet nu juist niet!
Je wilt binnenstelling dus doe je binnenhand iets van de hals (i.p.v. je buitenhand), buitenteugel er aan houden, tegen de hals en met je binnenbeen "duw" je je paard naar buiten.
max66 schreef:max66 schreef:ik zie dat je, als je het paard naar de hoefslag wilt sturen, je buitenhand van de hals doet. Dit moet nu juist niet!
Je wilt binnenstelling dus doe je binnenhand iets van de hals (i.p.v. je buitenhand), buitenteugel er aan houden, tegen de hals en met je binnenbeen "duw" je je paard naar buiten.
Je reageert niet op mijn rijtechnische tip ts. Heb je het al eens zo geprobeerd?