Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Verara schreef:Als alles medisch uitgesloten is, wat mij inderdaad de eerste stap lijkt, voorlopig "rijden" aan de longeerlijn? Wel hoofdstel in, maar geen teugels. En dan proberen hem ontspannender te krijgen onder het zadel.
Voordeel is ook dat mocht hij je er dan toch afgooien, hij in elk geval nog wel steeds "onder controle" is van degene die de longe vasthoudt. Dan wint hij dát in elk geval niet.
Rizette schreef:Waar ik nog even naar voren willen halen is het feit of andere mensen wel veilig bij jou in de bak kunnen rijden ? Hoop echt dat het goed komt met je paard maar zou toch even navraag doen i.v.m eventuele aansprakelijkheid in een volgend geval. Je weet dat je paard kan flippen en dan weet ik niet of je wel nog bij anderen in de bak kunt gaan rijden omdat die ook risico lopen . Paard wat een keer iets onverwachts doet is natuurlijk wat anders dan dit . Nogmaals ik hoop dat het goed komt maar ergens zegt mij iets dat dit niet zomaar weggaat en dit paard dit ook niet zomaar doet .

KPet schreef:Met vage klachten gaan wij ook niet direct naar het ziekenhuis. Laat eerst de dierenarts maar es kijken.
DatBenIkNou schreef:KPet schreef:Met vage klachten gaan wij ook niet direct naar het ziekenhuis. Laat eerst de dierenarts maar es kijken.
Op kliniek is ook een dierenarts/veearts. Ik vind het ook prettiger om direct foto's of scans te kunnen maken. Want stel dat de va een gevoelige rug oid constateert, dan moet je toch naar een kliniek over het algemeen. Tenzij de va mobiele apparatuur heeft natuurlijk.
Ik zou liever dan alles in 1x keer doen.