FriesWytske schreef:Als ik jouw was zou ik de sportfit niet meer voeren. Hier zit ook haver bij in.
Mijn paard wordt ook stront vervelend van Sportsfit.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
NikkiB1991 schreef:@frieswytske, Dat zie je verkeerd. Ik weet dat dat hoofd vanzelf wel naar beneden komt als aan alle andere voorwaarden is voldaan. Daar wacht ik ook gewoon op, en meestal na het eerste galopje laat hij zijn hals al een beetje vallen.
@ de rest,
Iedereen leest nu dat hij maar 2 uur per dag vrije beweging krijgt, maar dat is wel het absolute minimum op een dag dat ik 101 dingen te doen heb. Dat komt gelukkig niet vaak voor. Het is bijna altijd een stuk meer. Nu is het wel zo dat wij geen buitenzetservice oid hebben, dus voor elke minuut dat mijn paard buiten komt ben ik er ook. Je mag ze dan ook niet alleen laten, dus dan zit je makkelijk 4 uur paardjes te kijken. Dat is dus nog wel eens lastig. Verder pakken stalgenoten hem ook nog vaak om bij hun paard te zetten. Die 2 uur is dus de sporadisch voorkomende crisisdag, maar vaker is het 4 uur, 6 uur, op zondag meestal zelfs de hele dag.
Aan de losse teugel galopperen ga ik eens proberen, dat heb ik nog niet gedaan, altijd minimaal licht contact. Mentaal meer uitdagen ga ik ook eens naar kijken.
Ik vraag mij trouwens af hoe jullie het voor elkaar krijgen maar een half uurtje te rijden. Ik heb dan nog echt niks gedaan, als ik de 10 minuten instappen, 10 minuten uistappen en 5/10 minuten losdraven mee moet tellen... Rekenen jullie het in en uitstappen niet mee?
Bedankt voor het reageren in ieder geval, ik heb weer wat nieuwe ideeën gekregen!