Internationale springruiter met vreemde techniek

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:05

Ben ik nou de enige die zich afvraagt waarom hij dit doet? :')
Laatst bijgewerkt door Sjors op 01-12-14 18:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:06

uhm ja aparte style zullen we maar zeggen dan. :+ :Y)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:06

Dat val-filmpje is precies dezelfde sprong waar al twee foto's van in dit topic staan.
Die ene sprong maakt hem wereldberoemd op Bokt.
Laatst bijgewerkt door Myca op 01-12-14 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:08

eldora1 schreef:
MariekeS_ schreef:
Waaat :wow: :wow: hoe kan dat nou?! :')
Hoe blijft hij zitten? :')

Niet :D :')
[ Video ]

Ik vind dit filmpje niet bepaald " :') ".

Bizar hoe hij dit doet! Wel knap :=

eclair98

Re: Internationale springruiter met vreemde techniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:08

Die val komt zo te zien doordat hij het paard ''blokkeerd?''?

AppleDumplin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:17

eclair98 schreef:

Dat was ook het eerste wat in mij opkwam.... :?

Ik vind dit trouwens maar een vage houding.Dat met die benen,dat deed ik toen ik begon met springen...maar helemaal naar achter gaan zitten >;)......

Maar als hij zoveel blijkt te winnen zal ik mijn mond maar houden :o ;) .

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:21

Volgens mij is dit geen techniek, maar eerder dat ie niet kan blijven zitten. :') Zo komt het op mij over haha, dat ie gewoon heel veel geluk heeft dat ie er op blijft zitten.. Maar het kan aan mij liggen :P

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:21

Ik heb absoluut geeeeeen verstand van springen of springpaarden.
Maar mag ik zeggen dat bij het zien van die foto's en diverse filmpjes..
Dat ik echt het idee heb dat hij gewoon met een zak geld paardjes koopt die het toch wel doen :')

*realistisch gezien kan dat bijna niet omdat iedereen hier zegt dat hij veel prijzen heeft gewonnen?
Ik zou persoonlijk niet weten wat, te lui om te googlen maar is imo niet belangrijk, hij rijd in de top blijkbaar.
(ik weet zelf niet wat.. maar ik zou die paarden in het zelfde parcour wel eens willen proberen om te kijken wat er dan gebeurd :P ) En ik ben geeeeeeen springruiter

Maar dit is echt bizar whaha

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:22

eclair98 schreef:

Die val komt omdat het paard met één galopsprong al de volgende sprong neemt, terwijl hij er twee galopsprongen moet maken, dit kun je ook goed zien op die ene foto, daar zie je dat hij te vroeg afspringt. De ruiter hangt erg naar acheren omdat hij hem nog terug wil nemen.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:24

En ik maar mijn onderbenen stil proberen te houden -O-

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:27

Ik ben vast niet de enige die zich afvraagd waarom deze beste man deze techniek heeft? :') Het lijkt me toch veel makkelijker en praktischer om een normale houding te hebben? Of is dit een soort vernieuwde stroming die je paard beter laat springen oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:27

Jeetje alsof ik in de spiegel kijk :') , mijn benen als ik al rijdt leven ook op zichzelf :')

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:28

Als ik naar de benen van deze ruiter kijk, dan lijkt er steeds één heel ver naar achter te gaan. Als ik het goed zie op de filmpjes, dan lijkt hij wel een overdreven galopshulp te geven boven de sprong om de paarden in de goede galop te laten landen.

En tja, inderdaad één missprong waar hij achter bleef, maar verder een vrij consequente houding als je het mij vraagt. En als het werkt, dan werkt het ;)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:28

Nou je kan van zijn stijl zeggen wat je wil, maar ik zou willen dat zo kon rijden als die man! :) Houding is misschien niet alles, maar de paarden hebben er blijkbaar geen last van anders sprongen ze zo niet en bleven ze dat niet doen :)
Hij gaat op die foto zo naar achter hangen om het paard vanvoor los te laten en het de kans te geven om zijn evenwicht te bewaren zodat het dier niet valt.

En lampjerulez: bost is een echte vakman, geen zak met geld en paarden die het wel doen! Hard werken en paarden opleiden dat is zijn sterkte!

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:32

:wow: apart hoor haha

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:32

Mijn theorie: Hij zorgt ervoor dat hij even gewichtsloos is waardoor het paard optimaal de rug kan gebruiken. Daarna schuift hij weer terug en land zoals elke ruiter.

Bij de gangbare techniek blijf je in je beugels staan waardoor er toch druk op het zadel/rug uitgeoefend wordt.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:34

Ik meende dat hij (of een andere springruiter kan ook) iets aan zijn benen/lichaam had, waardoor hij niet anders kon rijden.
Het kan zijn dat ik me vergis en dat het een andere ruiter was. Er was in elk geval ook een topic over op bokt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:36

Op het filmpje van de val na waarbij het paard te vroeg af gaat en hij daardoor in de beweging achter blijft valt het me wel mee. Als je goed naar de filmpjes kijkt zie je dat hij idd zijn onderbenen raar houdt maar ik kan niet echt zeggen dat het de paarden in de beweging hindert.

AppleDumplin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:39

Wat het ook is,het ziet er maf uit _O-

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:48

Op dat filmpje van die val zie je dat ie naar achteren houdt om nog enigszins te redden wat er te redden valt, misschien nog een halfslachtige poging om het paard omhoog te krijgen zodat ie niet midden in de hindernis terecht komt. Verder vind ik het verbazingwekkend hoe die man rijdt :=. zeker die barragefilmpjes, hij gaat als een malle, maar het ziet er nou niet echt uit om over naar huis te schrijven :n.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:51

Moet zeggen dat als het heel hoog wordt mijn onderbenen soms ook een beetje een eigen leven gaan leiden :')

_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:59

minikatje schreef:
Mijn theorie: Hij zorgt ervoor dat hij even gewichtsloos is waardoor het paard optimaal de rug kan gebruiken. Daarna schuift hij weer terug en land zoals elke ruiter.

Bij de gangbare techniek blijf je in je beugels staan waardoor er toch druk op het zadel/rug uitgeoefend wordt.

Hier moest ik ook aan denken ja. Ziet er bijzonder uit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:03

Er is nog hoop voor mij *\o/* *\%/* :D

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:12

Benita schreef:
eclair98 schreef:

Die val komt omdat het paard met één galopsprong al de volgende sprong neemt, terwijl hij er twee galopsprongen moet maken, dit kun je ook goed zien op die ene foto, daar zie je dat hij te vroeg afspringt. De ruiter hangt erg naar acheren omdat hij hem nog terug wil nemen.

Maar, een ruiter moet de passen toch als het goed is inschatten ?
(inhouden, en wanneer het paard moet afzetten geef je ruimte)

of zie ik dit verkeerd? (ik ben trouwens geen professional met springen, maar dit vond ik toch wel erg raar!)

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:13

Charisma schreef:
En lampjerulez: bost is een echte vakman, geen zak met geld en paarden die het wel doen! Hard werken en paarden opleiden dat is zijn sterkte!

Thanks voor de uitleg!
Zoals ik al zei, ik heb er geen verstand van, voor mij zag het er dus op het eerste oog wel uit als iemand met een zak geld whaha.
Ben blij dat er daadwerkelijk een theorie achter zit, of in elk geval, dat de man in kwestie wel degelijk nadenkt over wat hij doet. Ik hoef deze stijl in ieder geval niet uit te proberen tijdens een springles :')