DewiRox schreef:Wat een schijtbok zeg, snap dat je dit niet meer leuk vind. Geen rijden meer aan zo..
Vervelend zeg, maar ik denk dat je hem toch een keer onwijs flink op zijn donder moet geven, dit is gewoon verschrikkelijk irritant en voornamelijk baldadigheid. Best lastig, want je blijft nu al onwijs goed zitten, maar ik zou hem echt een keer een onwijs knal geven. Desnoods iemand vanaf de grond met longeerzweep..
Probeer hem al vanaf het begin met rijden aan het werk te zetten, stelling links/ stelling rechts. Als je merkt dat de andere paarden en hij dus ook gaat eerst een enorme brul geven en als die dan gaat hem verschrikkelijk op zijn donder geven. Helemaal wanneer die zo omhoog gaat springen. Een voorwaartse beweging is wat dat betreft minder erg, dan die stomme rot sprongen. Gaat die weer, weer mep. En tussendoor doen alsof je neus bloedt en hem gewoon weer aan het werk zetten.
Ik hoef nu niet heel bokt over mij heen, want ik ben altijd onwijs eerlijk met rijden en heb dit zelf niet nodig. Maar als ik het zo bij jou zie..
precies dit !