Ja zittend werken kan het probleem zeker erger maken. Is er op het werk gekeken hoe je zit? Goede stoel aangepast aan jou? Goed bureau op de juiste hoogte? Klinkt overdreven, maar je zit daar toch uren per dag dus dat is dan niet zo raar.
Als je teugels langer zijn én je bent niet bezig met hoe dat paard aan de voorkant loopt zet je niks vast. Als dat wel zo is... Aan de longe en in het begin helemaal geen teugels. Dan haal je die mogelijkheid sowieso even weg.
Is dat een vaste baan of iets tijdelijks? Is allebei slecht uiteraard, maar als je minimaal een half jaar contract hebt moeten ze er wel wat aan doen.
Werknemers die ziek zijn, omdat ze rug, nek en schouderklachten hebben zijn de keerzijde voor beide partijen. Waarom denk je trouwens dat ze er niks aan willen doen?
ynskek
Moderator Algemeen
Geplaatst: 19-10-14 08:13
Wat mij opvalt op het filmpje is dat je je handen wel stil houd maar ze vanuit je schouder vast zet op je bovenbeen...
Probeer je handen net een tikje hoger en iets verder naar voren te houden...
Wat misschien een leuke oefening is om af en toe te doen is 1 hand loslaten van de teugels... en dan niet focussen op hoe hij loopt maar focussen op het loslaten in je eigen lijf...
Een vaste baan, maar ik zal binnenkort ergens anders gaan werken. Op die plek is het wellicht een goed idee om wel goed naar mijn zitplek te kijken en die aan te passen op mijn houding. Wel een goed idee, had ik zelf nog niet aan gedacht.
Vind het ook wel mee vallen op het filmpje met name in stap zit je een beetje in elkaar gedoken met een bolle rug en de schouders wat naar voren
Tip : vraag eens of iemand voor het rijden tape op je ru kan doen als je kaarsrecht staat met de schouders naar achter En dan een t plakken over de ruggengraat en de schouders Pak redelijk brede tape Zodra je in elkaar duikt voel je de tape trekken en wordt je gelijk bewust van je zit
Dat is dan het moment denk ik, ik ben expres in stap dus iets anders gaan zitten, daar ontspan in mijn schouders juist meer. Lijkt misschien anders door de jas, maar ik zit voornamelijk met nogal holle rug.
Probleem met mijn houding is ook dat ik bijv. mijn paard nauwelijks in galop krijg in de bak, ik realiseer me dat ik hem blokkeer doordat ik zo teruggehouden zit. Grmpfff, balen.
Lelies
Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-14 13:35
Ineke2 schreef:
Goedzo! Veel succes met alle tips en laat eens weten hoe het over een tijdje gaat
Dat zal ik doen! Ik wil heel erg graag op den duur wedstrijden gaan starten, lijkt me leuk om mee te maken, maar moeten we wel allebei klaar voor zijn. Soms is het frustrerend, ik ben al ongeveer 1,5 jaar bezig met in-en doorrijden en ik had gedacht inmiddels wel verder te zijn, maar geduld blijkt een schone zaak.. Bovendien is mijn paard ook nog eens een enorme laatbloeier, dus dat geduld moeten we ook gewoon echt opbrengen.